Scania Başkanı Leif Östling, Türkiye'de gelişmiş bir demiryolu ağı olmadığı için ağır ticari araç üreticilerinin önemli bir avantaj yakaladığını söyledi.
Türkiye ekonomisindeki canlılık ağır vasıta üreticilerinin yüzünü güldürdü. Tüketimin artması, ticaretin canlanması ticari araç satışlarını da artırdı. Bunu gören şirketler de Türkiye stratejilerine daha fazla önem vermeye başladı. Türkiye'nin gelişmiş bir demiryoluna sahip olmamasının ağır ticari araç üreticileri için büyük avantaj sağladığını belirten Scania Başkanı Leif Östling, Türkiye'de uluslararası ve yurtiçi nakliyenin büyük bir kısmının ağır tonajlı kamyonlarla yapıldığını söyledi. İsveçli ağır ticari araç üreticisi Scania'nın Başkanı Leif Östling, bugünlerde Türkiye'nin en önemli gündem maddellerinden biri olan Avrupa Birliği (AB) ilişkilerini de değerlendirdi. Scania'nın Türkiye'deki 10'ncu yıldönümü nedeniyle İstanbul'da bulunan Östling, AB'nin Türkiye için ekonomik olarak bir itici güç olduğunu söyleyerek, Türkiye'nin uzun dönemde siyasi ve ticari olarak kârlı çıkacağını belirtti.
YÜZDE 8'LİK PAZAR PAYI Doğuş Otomotiv'in satış ve dağıtımını yaptığı ağır ticari araç markası Scania'nın Türkiye'deki pazar payını yüzde 8'e çıkardığına işaret eden Östling, özellikle 2001 yılında yaşanan ekonomik krizden sonra ekonominin yeniden şekillendiğini ve istikrarın yakalandığını vurguladı. Östling, ağır ticari araç pazarında dünyanın ilk 10 ülkesi arasında yer alan Türkiye'nin önümüzdeki 5 yıl içinde ilk beş içine gireceğinin altını çizdi. Östling, "Scania olarak ticari faaliyetlerimizi gözden geçiriyoruz. Türkiye hem potansiyel olarak hem de İran, Irak, Türkmenistan, Kazakistan ve Suriye gibi pazarlara olan yakınlığı ile önemli avantajlara sahip" diye konuştu. 2004 yılının ilk 8 ayında bin 700 araç sattıklarını belirten Östling, Türkiye'de ticari araç pazarının hızlı bir gelişmeye sahne olduğunu ancak kısa vadede yeni bir yatırım yapmayı düşünmediklerini sözlerine ekledi.