|
|
Altın yumurtlayan tavuk zorda...
İletişim yapmak, gerçekleri söylemek bazen tatlı tatlı cezalandırılır. Hele her türlü kontrole açıksan. Otomotiv sektörünün başına gelenler de bana biraz "Hiçbir iyilik cezasız kalmaz" sözünü hatırlatıyor. Otomobil Sanayii Derneği'nin (OSD) 19 Ağustos'ta gönderdiği basın bülteninde 2004 sonu toplam satış hedefi tahmini olarak 435 bin gibi bir rakamda ifadesini bulmuş. Oysa yakın bir zaman kadar bu rakam 500 binler civarındaydı. Bu düşüşün nereden kaynaklandığını sektöre sorduğunuz zaman aldığınız yanıt koro halinde aynı: "İşlerin iyi gittiğini hep bir ağızdan o kadar güçlü bir şekilde bağırdık ki, devlet 'Açıklarımı kapatmak için acaba hangi vergileri artırsam' diye çok uzun boylu düşünmedi. 'En kayıt içi sektöre' elini uzatıverdi, ÖTV teşvikini yarı yarıya azaltıverdi... Bu da satışların aşağıya doğru gitmesine neden oldu. Bu zorlamaya getirmeselerdi bu yılı daha fazla satışla kapatırdık..." Otomotivin altın yumurtlayan tavuk olduğu kesin. Ama tavuğu kesmemek koşuluyla. Yaz aylarında bir iki akıllı şirketin dışında çıkış yolunu reklamları kesmekte arayan bazı markalar, kısır döngünün oluşmasına yardımcı oldular. Daha az reklam, daha az satış, daha az satış, daha az kâr, daha az kâr daha az reklam... Bu böyle gidebilir... Aman dikkat! Hükümetin tavuğu öldürmesine izin vermeyin. En azından kendinizi kısır döngüye sokmayarak...
|