|
|
Origami ile gelen memnuniyet
Japon kültürüyle tanışmam 'Origami' (kağıt katlama sanatı) sayesinde olmuştu. Biraz kağıt, biraz yetenek ve biraz da zaman bu sanatı icra etmeye yettiğinden pek çoğumuz daha ilkokul çağlarında yeteneğimizi ortaya koyarız. Kağıttan tuzluk imal edip fal baktığım günleri dün gibi hatırlıyorum. Türkiye'de başarılı bir satış grafiği yakalayan Renault Clio'nun son haftalarda televizyonlarda dönen bir reklamı var. Müşteri şikayetleri departmanında çalışan görevli, şikayet olmamasından dolayı sıkıntıdan patlamış, zamanını önündeki kağıtlarla origami yaparak geçiriyor. Kağıttan elde ettiği modelleri raflara dizmiş sergiliyor. Renault sorunsuz otomobil ürettiği mesajını iletmenin en keyifli ve anlaşılır yolunu bulmuş: "Clio Symbol çok, şikayet yok". Hem satış başarısını hem de müşteri memnuniyetini aynı mesajın içine yerleştirmişler. Mesaj rahat algılanıyor, ama ben çok iddialı mesajlardan hep çekinmişimdir. Clio Symbol kullanıcıları bir şikayetleri olup olmadığını artık şöyle bir düşüneceklerdir. Pek çoğu bu reklam kampanyasından sonra en ufak sorununu şikyet haline getirebilir. Yani tahrik olabilir. Mesaj bu açıdan ele alındığında sevimli olduğu kadar riskli de. Eğer bu reklam, servislere gelen şikyet rakamlarının ölçümlemeye dayalı verilerinden yola çıkılarak hazırlandıysa, üst segmentte bir araç kullanmama rağmen, sık sık otomobilinden şikayet eden biri olarak Renault'yu bir kez daha tebrik etmem gerek.
|