|
Pilot ve hostesler uçağın çatısında dinlenecek
|
|
Boeing uçak tavanını pilot ve hosteslerin dinlenebileceği şekilde dizayn ederek, muhtemel B777 kullanıcısı havayollarının personel kaynaklı hizmet kalitesine katkıda bulunmayı amaçlıyor.
Uzun uçuşlarda her sınıftan yolcunun konforunu düşünerek, projeler geliştiren Boeing, kabin ekibinin en ekonomik ve en iyi şekilde nasıl dinlendirilebileceğine dair yaptığı çalışmalar sonucunda pilot ve hostesler için uçağın çatısında istirahat mekanı geliştirdi. Boeing, son yılların en gözde uçağı konumuna gelen uzun menzili modeli 777 uçağının tavanını pilot ve hosteslerin dinlenebileceği şekilde dizayn etti. Uzun bir süredir devam eden bu çalışma ABD Federal Havacılık Dairesi (FAA) ve Avrupa Sivil Havacılık Otoritesi (JAA) tarafından da tescil edildi. Böylece, 18 saati bulan uzun uçuşlarda pilot ve hosteslerin uçağın tavanında, 11 bin metre yükseklikte, rahat bir atmosferde istirahat etmelerinin önü açılmış oldu.
Havayolu şirketleri, New York Singapur gibi uzun menzillerde aktarmasız uçtuklarında, başta pilotlar olmak üzere tüm uçuş görevlilerinin dinlenmesi için gerekli ortamı hazırlamak durumunda kalıyorlar. Uzun menzilli uçuşlarda genellikle iki uçuş ekibi görev alıyor. Uçağın içinde dinlenmede olan ekip için yüksek kâr getiren "business class" koltuklarının azaltılıp bir oda yapılması gerekiyor. Uzun uçuşlarla gündeme gelen bu sorunu gidermek için Boeing mühendisleri, bir çalışma yaparak, 777'lerde koltuk sayısını azaltmadan uçuş ekibinin rahatlıkla dinlenebileceği mekanlar oluşturmayı amaçladı. Sonuç; iyi dinlenmiş bir kabin ekibi ve daha kârlı uçuşlar oldu. Boeing'in iç mekan tasarımı projesini yürüten mühendisler; havayolu şirketleri, pilotlar ve hostesler ile yakın çalışarak, kabin ekibinin dinlenme odasını 777'lerin çatısına kurmaya karar vermişler. Uçağın, yolcu kabininin üst kısmıyla, dış yüzeyi arasında kalan alandaki kablolarıyla diğer kontrol sistemlerinin yerleri değiştirilerek, boşalan bölüme de ekibin rahatlıkla sığabileceği bir dinlenme odası yerleştirilmiş. Uçakta, dinlenme odası problemi, yolcularının bulunduğu bölüme hiç dokunulmadan, havayollarına daha çok bilet satma ve daha kârlı uçma imkanı sağlaması düşüncesiyle geliştirilmiş. Uçağın üst bölümünde yer alan boş alanın akıllıca değerlendirilmesi üzerine, 777-200ER ve 777- 200LR modellerinde fazladan 4 yolcu, 777- 300ER'in ise fazladan 7 yolcu taşınması imkanı ortaya çıkmış. Bu uygulamayla Boeing, bazı üreticilerin yaptığı gibi uçakların kargo alanına da dokunmuş olmuyor. Bugüne kadar 39 havayolu şirketinden 638 sipariş alan Boeing 777'ler, orta-uzun menzil pazarının yüzde 70'ini elinde bulunduruyor. Yapılan çeşitli anketlere göre; uzun menzillerde sık uçan yolcular, Boeing 777'leri Avrupa'da yüzde 73, Amerika ve Kanada'da yüzde 88, Ortadoğu'da da yüzde 90 oranında tercih ediyor.
|