Rus uçağına soru önergesi
Kasım 2002'de, Antalya Havalimanı yakınlarında düşen Rus kargo uçağında bulunan 19 yolcu ve 9 kişilik mürettebat sağ kurtulmuş, uçağın havalimanındaki lojmanlara çok yakın mesafede boş alana düşmesiyle facia kıl payı atlatılmıştı. Antalya Havalimanı'na yakıt almak için inmek isteyen Rus Tyumen Havayolları'na ait 'Antonov 26' tipi kargo uçağının yaptığı kaza halen daha hafızalarda. Ama tehlike henüz geçmiş değil. MNG Hava Yolları'nın yurtiçinde uçurduğu Antonov 26 model uçakları ve Rus pilotlarının mevzuatlara ters bir şekilde yaptıkları seferleri halen daha bize izah eden olmadı. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nden (SHGM) alınacak bir cevap yok. Zaten gelen bir açıklamada yok. O halde MNG bu işi nasıl becerdi, izah edebilir mi? Mevzuatlar ortada, MNG Hava Yolları'nın sakıncalı uçuşlarla kargo pazarını büyütme çalışmaları esnasında bu uçaklardan birisi, bir yerleşim merkezine çakılırsa, bunu yetkili makamlar hiçbir şekilde savunamaz. Meclise, sakıncalı uçuşlar sebebiyle bir soru önergesi verildi. Alınacak cevabın uzun ve anlaşılmaz olacağını, bu süre içinde de bu uçaklara verilen izinlerin dolacağını ve geri gönderileceğini belirtelim. Çünkü, MNG'nin amacı bu işi sürekli yapmak değil. Bir promosyon furyası yapıp, rakiplerden pazarı haksız rekabetle kaparak, yeni ofisler açmak ve bu ofis ağıyla yeni işlere soyunmak. Ulaştırma Bakanlığı'nın çok acar Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü yetkilileri de bu işe çanak tutarak sakat uçuşları önlemek yerine, Türk sivil havacılığını iyice kötü gösterecek gelişmelere davetiye çıkarıyorlar. Yanlışlarını suskun kalarak kabul ediyorlar, ama hatalarından erkekliklerini helal gelmemesi adına dönmüyorlar. Ancak, bu aşamadan sonra bu işe onay verenlere bir müeyyide gerekir.
|