|
|
|
|
|
|
Eşime bile zaman ayıramadım
Turizm ve Kültür Bakanı Erkan Mumcu'nun eşi Işın Mumcu, bir müzik ve dans projesi olan "Güldestan" ın sahne tasarımını üstlendi. Çalışmalar sırasında eşine bile vakit ayıramayan Mumcu, "Erkan politika yüzünden yıllarca telefona bile cevap veremedi. Bu projeyi hazırlarken onu daha iyi anladım" diyor.
*** Denize bile sahne kurarım
Devlet Tiyatroları'nda görev yapan Işın Mumcu, bir müzik ve dans projesi olan "Güldestan"ın sahne tasarımını gerçekleştirdi. Mumcu'nun bir hayali de gösteriyi yabancıların gelip izlemesi.
Bazı insanları ne duyduklarınızdan ne de okuduklarınızdan yeterince tanıyabilirsiniz. Mutlaka göz göze konuşmalısınız. Enerjiniz yettiğince... Işın Mumcu da canlı, içten ve herkesi enerjik aurasının içine alan, neredeyse "Hadi hemen birlikte bir projeye başlayalım" diye harekete geçirebilecek insanlardan. Bu yapısından dolayı da yıllardır Ankara protokolü içinde olmasına rağmen kenara çekilip evde oturmuyor. Turizm ve Kültür Bakanı Erkan Mumcu'nun eşi Işın Mumcu, Ankara Devlet Tiyatrosu'nda sahne tasarımcısı. Ankara Devlet Opera ve Balesi'nin yönetmen ve koreograflarından Beyhan Murphy'nin projesi, Turizm ve Kültür Bakanlığı'nın desteğiyle gerçekleşen "Güldestan"ın sahne tasarımını üstlenen Işın Mumcu ile açılış gecesinin düzenlendiği Atatürk Kültür Merkezi'nde konuştuk.
Siyasetin dikenli tellerine takılmamaya özen gösterdiğimiz söyleşide sözün dönüp dolaşıp sanata gelmesinde, onun "Herkes kendisi ve başkaları için bir şeyler üretmeli" düşüncesinin payı var. Aylardır "Güldestan"la yatıp kalkan ve tiyatroya girdiği andan itibaren bir bakan eşi olduğunu unutan Işın Mumcu ile tanışmak lazım...
* Batı tiyatrosu dans ve müziğin katkısıyla son yıllarda yeni arayışlar içine girdi. Türk tiyatrosu da bu gelişimden payını alıyor mu sizce? İnsanlarla iletişim kurmanın, onlara kollarınızı açmanın en önemli yollarından biri müzik ve görsel sanatlar. Ama tiyatro sözü olan bir sanat dalı. O yüzden biraz daha şova, müzikal ağırlıklı konulara doğru kaymanız gerekiyor. Türkçe ile bir şey izah etmek çok zor. Londra'da oynasanız seyirci bulmanız lazım. Dolayısıyla dünyaya açılmak için biraz daha müzik ve dans ağırlıklı projeler Türkiye'de de artmaya başladı.
* Siz Ankara Devlet Tiyatrosu'ndan Beyhan Murphy Devlet Opera ve Balesi'nden. Müzikler Mercan Dede'ye ait. Bu ekibe nasıl katıldınız? Beyhan Murphy "Sen de Gitme Triyandafilis" oyunumu izlemiş ve "Ben bu hanımla çalışmak isterim" demiş. Bir gün"Güldestan'da beraber çalışmak istiyorum" dedi. Türkiye için bir şeyler yapmak istiyordum. Yurtdışına iki üç günlüğüne bile gittiğim zaman akşamları yemeğe gitmektense bir oyun izlerim. Hep 'keşke benim ülkeme de insanlar bir oyun izlemek için gelseler' diye düşünürdüm. Güldestan böyle kokan bir çalışmaydı. Benim de tuzumun olmasını istedim.
* Göçebe bir toplum olan Türkler'in çağlar boyunca sürüp giden yolculuğunu nasıl bir sahne ortamına sığdırabildiniz? Benim kapı tokmakları hep ilgimi çekmiştir. Kapı tokmaklarından yola çıktım. Topkapı Sarayı'nda, Sultanahmet'teki kapı tokmaklarının fotoğrafını çekmekle başladı hikayem. Ne yazık ki hepsi yağlı boyayla boyanmış. O kapıları açan anahtarlar geldi ardından... Kandiller, akide şekerleri, küfeler... Dekorun en can alıcı noktası da büyük bir çadır oldu. Bir göçebe çadırı kurduk. Yaşam gibi değişime olanak sağlayacak bir organizma kurduk dekorda. Bu sahneyi yarın denize de kurabilirim.
* NATO Zirvesi'nde delegasyonlar Topkapı Sarayı'nda pazartesi akşamı bir yemek yiyecek. Güldestan niye Topkapı'da sahnelenmiyor? Belki bakanlık bunu düşünmüş olabilir, ama zirvede sahnelenemeyecek. Aslında çok isterdim.
|
|
|
|
|
|
|
|
|