|
|
|
|
Mücevhersiz mücevherler
Günümüz kadınları altın, gümüş ya da pırlantadan yapılan takıları değil özgün ama ucuz materyallerle yapılmış tasarımları tercih ediyor
Mücevher belki de bir kadının en iyi arkadaşı. Ancak bazı kadınlar artık altın veya benzeri değerli materyallerden oluşan mücevherlere elini sürmüyor. Onların yerine imitasyon ve atık malzemelerden, hatta sıkıştırılmış kağıtlardan yapılmış takılar tercih ediliyor. Ancak bu malzemelerden yapılan takıların fiyatları da altın, gümüş ya da değerli bir taşla yapılan mücevherlerden farklı değil. Daha çok sanatsal değer taşıyan ve modern sanat müzeleri mağazalarında satışa sunulan bu tarz takılar da en az diğer mücevherler kadar pahalı olabiliyor. Sanatsal takıların anlatıldığı "Messengers of Modernism: American Studio Jewelery 1940-1960" isimli kitabın yazarı Toni Greenbaum, kadınların günümüzde kendisine çok daha fazla güvendiğini ve bu yüzden sıradışı malzemelerden yapılmış takıları rahatlıkla taşıyabildiğini söylüyor. Metalsmith Dergisi Editörü Suzanne Ramljak da dünyada moda değiştikçe kullanılan mücevheratın da buna bağlı olarak değiştiğinin altını çiziyor. Ramljak değerli takıların toplum içinde "Ben evliyim, nişanlıyım ya da erkek arkadaşım beni seviyor" gibi bazı anlamlar taşıdığını da belirtiyor. Ramljak'a göre takıda kullanılan materyalin parasal değeri azaldıkça daha çok insan tarafından satın alınabildiği için insanların gözündeki yerini kaybediyor. Ünlü Fransız takı markası JAR'in Amerikalı tasarımcısı Joel Rosenthal ise takının değerli kabul edilebilmesi için mutlaka "değerli" bir materyalden yapılması gerekmediğini savunuyor. Rosenthal, her an her yerde karşımıza çıkan materyallerden de çok değerli tasarımlar yapılabileceğinden yana. Aliminyum, ahşap ya da plastikten yapılmış bazı takıların tasarımcılar tarafından çok değerli ve benzersiz mücevherlere dönüştürülebileceğini belirtiyor. New York'taki Museum of Arts & Design'ın kuratörlerinden Ursula İlse-Neuman'e göre de bir tasarımı oluşturan fikir altın veya gümüşten daha değerli.
|
|
|
|
|
|
|
|
|