kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Euro 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
  » Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Cüzdanların gerçek yöneticisi kadınlar
Alışveriş kurallarını kadınlar koyuyor

Yalnız evin ihtiyaçlarını değil erkeklerin gömleklerini de kadınlar alıyor

Kadınların geliriyle birlikte bütçe üzerindeki hakimiyetleri de artıyor. Berenice Kanner'ın "Kadınlar Ne İster?" kitabına göre de cüzdanları onlar yönetiyor. Alışveriş kararlarını verdikleri için de pazarlamacıların hedefi oluyorlar.

***

Cüzdanların gerçek yöneticisi kadınlar

Artık aile bütçelerini kadınlar yönetiyor. Erkeklerin kıyafetlerini bile onlar alıyor. Durum böyle olunca da pazarlamacıların yeni hedefini kadınlar oluşturuyor
Sigmund Freud'un yıllar önce gündeme getirdiği "Kadınlar Ne İster?" sorusuna bugün bile hala cevap aranıyor. Erkekler, kadınların ne istediklerini anlayamamaktan yakınırken bu konu sık sık kitaplara da konu oluyor. MediaCat Yayınları'ndan çıkan Berenice Kanner imzalı "Kadınlar Ne İster?" adlı kitap ise bu sorunun yanıtı konusunda erkeklere değil ama pazarlamacılara yardımcı olmayı amaçlıyor. "Cüzdanları artık kadınlar yönetiyor! Artık ulaşılması gereken kadınlardır!" sloganından yola çıkan kitap, kadınların gelirden aldıkları pay arttıkça alım güçlerinin de yükseldiğini ve bütçelerin artık onlar tarafından yönetildiğini anlatıyor.

Yazara göre parayı erkekler kazansa bile alışveriş kararlarını büyük oranda kadınlar veriyor, hatta erkeklerin kullandığı ürünleri bile çoğu zaman onlar satın alıyor. Yani artık gerçek tüketicileri kadınlar oluşturuyor. İşte bu yüzden de artık pazarlamacıların hedeflerinin kadınlar olması gerekiyor. Kitapta pazarlamacılara; ürünlerini geliştirip iletişim stratejilerini oluştururken bu gerçeği göz önünde bulundurmaları tavsiye ediliyor. Tabii kitabı okumak için ille de pazarlamacı olmak gerekmiyor. Kadınların toplumdaki yeni işlevi ve yaşamlarını merak eden herkes kitaptan çok ilginç detaylar öğrenebiliyor.

Berenice Kanner'ın kitabında birçok istatistiki sonuç da bulunuyor. Bu istatistiklerden birine göre günümüzde perakende alışverişlerin yüzde 88'ini kadınlar gerçekleştiriyor. Tüm stokların yüzde 53'ünü, spor malzeme ve elektronik aletlerin yüzde 51'ini, tuvalet kağıdının yüzde 85'ini, kutlama kartlarının yüzde 90'ını, erkek giysilerinin yüzde 46'sını alanlar yine kadınlar.

Kanner kadınların kariyer alanında da büyük gelişme gösterdiğini ama şirketlerin terfi merdivenlerini tırmanmanın yanı sıra, daha önce erkeklerin idaresindeki mühendislik, muhasebe, bilgisayar analizi, inşaat, havacılık, hatta böcekle mücadele gibi mesleklere de el attıklarını söylüyor. Buna örnek olarak da Amerika'da kabaca her 100 elektrikçiden ikisinin ve her 100 uçak teknisyeninden birinin kadın olmasını gösteriyor. Erkekler bu durumdan fazla hoşlanmasa da kültürümüz de yavaş yavaş kadınlaşmaya başlıyor. Örneğin ciddi haberler, bir gazete sayfasında ya da duygusal veya eğlencelik haberlerin ağır bastığı programlarda daha küçük alanlara sıkıştırılıyor.

Akşam haberlerinde Irak'taki savaş haberlerinin hemen ardından botox'la ilgili bir haber verilebiliyor. Haftalık haber dergilerinde yer alan göğüs kanseri, bikini kesimleriyle ilgili haberler bize hep hedef kitlenin kadınlar olduğunu hatırlatıyor. Her ne kadar kadınlar hakimiyet bayraklarını havalandırmaya başlamış olsa da bazı gerçekler hala değişmiş değil. Kitapta yer alan istatistiklere göre; kadınların yüzde 76'sı çamaşır yıkayan, yüzde 73'ü yemek pişiren, yüzde 70'i temizliği yapan, yüzde 67'si erzak alışverişini yapan ve yüzde 56'sı faturaları ödeyen taraf olmaya devam ediyor.

Tüm bunlar kadınların erkeklerden beklentilerini de etkiliyor tabii. Kadınların en büyük dileklerinden biri partnerlerinin onları daha iyi dinlemesi ve kendilerine daha fazla yardımcı olmaları. Sevgililerinin daha iyi bir aşık olmasını isteyen kadınların oranı ise sadece yüzde 16.

Eylem Bilgiç

DİĞER GÜNCEL HABERLERİ
 Önce defile, sonra doğum
 'Gaultier' marka ekmek
 Otomobiliniz sizi hemen ele veriyor
 Dünya devleriyle aynı sahnedeler
 Bu motosikletler hiç devrilmiyor
 Dans sevişmeye benzer'
 Stresle yaşamanın sırlarını anlatacak
 Çocuklar sokağa dönüyor
 Türkiye'den bir güzel ansızın gelip geçti
 Engelliler için sorumluluk projesi
 Elinin hamuruyla erkekleri solladı
 İpekyol'da indirim var
 Osmanlı gözüyle Avrupa
 Katarine Hepburn'un eşyaları kapış kapış
 Şifalı bitkiler müzesi
 Yoga yapmayı öğrenen herkes formda kalacak
 Moda değil, 7 bin yıllık gerçek
 Tarihi konak yenilenip bebek müzesi oldu
 Kaleyi içerden fethedecekler
    Cumartesi Yazarlar
  » Güncel
    Yaşama Dair
    Sinema
    Gurme
BALÇİÇEK PAMİR
Devir kilo ölçen bilgisayar devri
İstemedim cumartesi...
İstanbullular denize koşuyor
İstanbullular denize koşuyor
Güneyden İstanbul sahillerine transfer olan "beach club"lar, hafta...
Özel formüllerle evde güzelleşin
Özel formüllerle evde güzelleşin
Bitki bilimi ve güzellik uzmanı Suna Dumankaya, genç kalmanın...
Sanayi toplumunun 'gay' aşıkları
Haftanın iki filmi de cinsellik temalı. Ama geçmişte yaz aylarının...
Kadın bedeninin vazgeçilmez cazibesi
Yönetmen Catherine Breillat, ilerleyen yaşının da etkisiyle artık...
Istakoz bahane ama balık şahane
Üç yıldır Çeşme'nin Çiftlikköy'ünde faaliyet gösteren ıstakoz...
Evimizin can damarı Mutfaklarımız
Mutfaklar, evimizin en sıcak bölümüdür. Ancak bu mekanı dekore ederken dikkat...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.