|
Moda deviyle dizayn kralı bir araya geldi
|
|
Tasarım firması Kartell ve modaevi Dolce & Gabbana, Milano'daki tasarım haftasında yaratıcılıklarını birleştirdi. Kartell, tarihi seven iki moda tasarımcısının 50'ler, 60'lar ve 70'lerden seçtiği 30 parça ile ilginç bir sergi açtı. Siyah, beyaz ve kırmızı renklerin hakim olduğu sergi, Dolce & Gabbana mağazasının üçüncü katında yer alıyor. Podyumun bir ucundaki Venedik avizesi ve freskler ile diğer taraftaki Kartell mobilyaları arasındaki kontrast, teatral havayı artırıyor.
*** 50'ler ve 70'ler bugüne geldi
Tasarım firması Kartell ve modaevi Dolce & Gabbana ihtiraslarını, güçlerini ve yaratıcılıklarını birleştirerek Milano'da muhteşem bir sergiye imza attılar
Şehir: Milano; aktivite: 14-19 Nisan tasarım haftası; tasarım firması: Kartell; modaevi: Dolce & Gabbana; ortak ihtirasları: Tasarım; ilham kaynakları: Yaratıcılık.. Güçlerini birleştirip bu hafta sırasında ortak bir sergi, muhteşem bir partiyle de açılış yaptılar. Partiyi geçelim tasarımlar şahane. En sevdiğim moda tasarımcıları ile bana göre tasarımın kralı Kartell bir araya gelince müthiş bir fikir doğmuş.
MODA TASARIM İKİLİSİ Tasarımı, modern antikaları ve plastiği seven Domenico Dolce ile Stefano Gabbana'nın zevkine en yakın firma Kartell. Ve Kartell, tarihi seven bu iki moda tasarımcısının 50'ler, 60'lar ve 70'lerden seçtiği 30 parça ile kendi tarih müzesini açtı. Bu objeler, Domenico ile Stefano'nun kendi evleri için seçeceği hala çağdaş, hala canlı günlük objeler. Onlara göre objeleri yaşatmak, ruh katarak günlük yaşama sokmakla mümkün, aksi takdirde müze parçası olmaktan öteye gidemezler.
Kartell'i akıllı tasarımları, renkleri ve çok yönlü olmasından dolayı seven moda tasarımcılarının müzeden seçtikleri objeler, zamanın en ünlü tasarımcılarının ürünleri. Hatta bugün hala evlerinde olmasını isteyecekleri türden parçalar. Zaten Kartell ile Dolce & Gabbana'yı da önemli ve diğerlerinden farklı yapan; tasarımları, tarzları ve içlerinde barındırdıkları ironi. Siyah, beyaz ve kırmızı renklerin hakim olduğu sergi, Dolce & Gabbana mağazasının 3. katında yer aldı. 1. kat kırmızı, burada podyumu yansıtan teatral bir hava var. Podyumun bir ucundaki Venedik avizesi ve freskler ile diğer taraftaki Kartell mobilyaları arasındaki kontrast, teatral havayı artırıyor.
Ve sonuç; ideal bir halı üzerinde ait oldukları yerleri bulan objeler ile geçmişle geleceğin birleştiği modern bir resim.. Aynı katta, Castiglioni tasarımı lambalarla kırmızı kitaplık arasındaki simetri oyunu da hem ahengi hem tezatı artırıyor ve mekanı iç mimarinin parçası haline getiriyor. Asma kattaki siyah lake odada ise ikinci bir yaşam alanı var. Buradaki ana parçalar, 60'larla 70'lerin ikonları tarafından tasarlanan objeler: Colombo'dan Gae Aulenti'ye, Anna Castelli Ferrieri'den Giotto Stoppino'ya. Zemin kata ise eğlenceli bir hava hakim. Fondaki fotoğraflar, Colombini ile Olaf Von Bohr tasarımı objelere ayna görevi görüyor. Siyah parlak yüzey üzerine yansıyan renkleriyle Kartell ile Dolce & Gabbana'nın işbirliği sonucu ortaya çıkan "Kartell in Tavola" sergisi, günlük hayatın ve keskin tasarımların nasıl birleşebileceğine iyi bir örnek.
Kartell'in yeni ürünü, Ferrucio Laviani tarafından tasarlanan Bourgie lamba, güçlü ve büyülü duygular uyandırıyor. Işık oyunları ve yansımalarıyla herkesin dikkatini çeken bu lamba, insanlara hayal etme özgürlüğü vererek başrol oynuyor. 70'lerin eğlenceli, neşeli ve renkli projelerinden beri genç, resmi olmayan ve eğlenceli bir tasarım Bourgie. Tamamen klasik başucu lambasından esinlenilmiş. Bir tarafta klasiklik, zenginlik ve geleneksellik, diğer tarafta ise yenilik, transparanlık ve ironi.. Malzemenin kalitesi ve işlemi kristal lambanın oldukça değerli görünmesine sebep olmuş.
Barok stilindeki birbiri üzerinden geçen 3 katlı alt kısmı ve gölgeliği, binlerce yansıma yapması için plise şeklinde yapılmış. Renkli transparan, kristal ve siyah renklerde mevcut. Tasarım düşkünleri için çığır açacak bir proje olan Bourgie, gerek klasik gerekse de moderne kusursuz uyumu ve yarattığı ironiyle herkese hayal etme özgürlüğünü geri veriyor.
|