kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Refik Durbas @ SABAH
Fax:
0212 354 34 72
 
Uçak sanayiinin önemi...
Çağdaşlaşmanın neresindeyiz?

Uçak sanayiinin önemi...

Havacılık endüstrisi, yüksek teknoloji ve vasıflı unsurlar kullanarak yine en ileri teknolojik seviyedeki ürünü ortaya koyan bir üretim kolu... Tabiatı gereği, başka ürünlerin sağlayamayacağı kadar yüksek katma değer sağlıyor.
Türkiye Cumhuriyeti kurulduğu ilk yıllardan beri, Atatürk'ün işaret ettiği hedef doğrultusunda bu sektöre gözlerini çevirmiş olmasına rağmen havacılığa tutku ölçüsünde gönül vermiş çok sayıda öncü ve girişimcinin başlattığı çok sayıda proje, ne yazık ki, çeşitli sebeplerle devamlılık gösterememiştir. Daha dünya havacılık endüstrisi emekleme dönemindeyken Ye- şilköy'de, Nuri Demirağ'ın kurmuş olduğu ilk uçak fabrikası ve NU36 uçağı; Kayseri Tayyare Fabrikası'nda üretilen uçaklar ve Türk Hava Kurumu'nun Etimesgut'ta 1956'ya kadar sürdürdüğü çeşitli tipteki uçakların üretiminin sürdürülememesinin hikayeleri, nedense bu konuyla ilgilenenlerin hep yüreklerini burkmuştur. Yabancı, ithal ürünlere olan hayranlığımız ve "Biz kaliteli ürün üretemeyiz!" diyen zihniyetimiz, havacılık sektörüne zarar vermiştir. Yüksek teknoloji üreten bir toplum olmamızı istemeyen dış güçler ise ürünlerini özellikle ucuz vererek, yerli sanayiimizi öldürmek için zemin hazırlamışlardır. Halbuki ithal ürün hiç bir zaman ucuz değildir. Bedeli işsizlik, vasıflı insan kaynağının daha yavaş gelişmesi, refahın gecikmesi olarak ödenir. Çalışacak olan her tezgah, Türkiye'nin mutlak yararınadır.
Bu açılardan, Eskişehir 1. Hava İkmal ve Bakım Merkezi'nde hazırlanan, Yunus isimli eğitim uçağının üretim projesinin rafa kaldırılmış olması, bizi mutsuz etmektedir.
Bu karar kim tarafından, ne sebeple alınmıştır? Bu aşamada bunu bilmemekle birlikte yukarıda anlattığımız çerçevede, bir uçak üretimi projesinden vazgeçilmiş olması yanlış olmalıdır. Çünkü elimizde TAI ve TEI gibi Sivil ve Hava İkmal Bakım Merkezleri gibi askeri, en yüksek teknolojik altyapıya sahip tesisler ve buralarda görev yapan ve vasıfları, eğitimleri ve becerileri açısından ABD ve AB ülkelerindeki benzerlerinden aşağı olmayan mükemmel bir insan malzemesi vardır. Modern dünyanın diyalektiği; üretim, rekabet ve satış üzerine kurulmuştur. Karar verme mekanizmasındaki asker veya sivil yöneticilerin, bu konuyu bir kez daha düşünmelerinde fayda vardır. Sonuçta askeri eğitim uçağı gereksinimiz varsa bu uçağı dışarıdan almamalıyız. Nasıl yabancılar kendi yerli sanayilerini kayırıyorlarsa, biz de kendi sanayiimizi korumalı ve geliştirmeliyiz. CENGİZ ÖZDER

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Uçak sanayiinin önemi...   / 03-05-2004
 SSK'nın sanatçıya yaklaşımı...   / 02-05-2004
 Tarihe armağan   / 01-05-2004
 Demiryollarında beton yığınları...   / 29-04-2004
 Müze kapısında kilit sergisi...   / 28-04-2004
 Müzikle bezeli günler   / 28-04-2004
 AB için internet sitesi   / 27-04-2004
 Öğretmen atamaları bilgisayar ortamında   / 26-04-2004
 Ortadoğu'nun yakın geleceği   / 25-04-2004
 Çocukluğa armağan kitaplar   / 24-04-2004
ERGUN BABAHAN
Banka-medya-siyaset
SABAH'ta iki gündür okuduğunuz...
ERDAL ŞAFAK
Çözümü zor konu
Hükümet ile YÖK arasında uzlaşma...
AHMET HAKAN COŞKUN
Saç kontrolü, "Hair" filmi vs.
İmam-hatipte okuyordum. ...
MANSUR FORUTAN
"Evladım evleniniz ve çocuk yapınız!"
Yanımdaki yaşlı...
MEHMET BARLAS
Amerikan ittifakı olmadan AB üyeliği fazla anlam...
ALİ KIRCA
Seninle bir dakika...
Türkiye'nin Eurovision tarihiyle,...
SAVAŞ AY
Başbakan eşi demeye bin şahit ister!...
Başlıkta...
ÖMER LÜTFİ METE
Sömürgede ırzın dünü-bugünü
Doksan yıl önce İngiliz...
REFİK DURBAŞ
İstanbul ormanları azalmıyor
SABAH'ın 17 Şubat 2004...
HINCAL ULUÇ
Şimdiki çocuklar harika!..
Gidip Bedri'yi bulalım"...
Herkes kendi yolunda
Herkes kendi yolunda
Divan Başkanı Nasır'ın girişimiyle yapılan toplantıda "Güçlü bir mali...
Bırakır Giderim
Bırakır Giderim
"AIG hisseleri için ayrılan 23 milyon $ transfere verilmezse istifa...
Gizli protokol iddiası
Gizli protokol iddiası
CHP-MSP hükümetinde görev alan Emre, imam hatip liselerinin 30 yıllık...
TÜSİAD: Tasarı karmaşaya yol açar
TÜSİAD: Tasarı karmaşaya yol açar
Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD),...
Acaristan köprüleri attı
Acaristan köprüleri attı
Gürcistan, Acaristan'a ültimatom verip tehdit edince özerk Acaristan...
Ölümcül Kızamık
Ölümcül Kızamık
Kızamık hastalığı geçiren çocukların beynine sızan kızamık virüsü,...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.