Yeni Opel Astra'nın Türkiye'deki ilk test sürüşü yapıldı. Tamamen yenilenen otomobil 29.4 milyar liradan başlıyor.
YENİ Opel Astra yollara çıktı. Opel'in 1 milyar Euro harcayarak ortaya çıkardığı otomobilin Türkiye'deki ilk test sürüşü Hezarfen Havalimanı'nda gerçekleştirildi. Yeni Opel Astra 1.4'nün fiyatı 29 milyar 450 milyon liradan başlıyor. Eski modele göre tamamen yenilenen otomobilde birçok ilklere imza atılmış. Dinamik bir tasarıma sahip yeni Astra'ya ilk bakışta Opel amblemli geniş ön panjur, üç boyutlu farlar, belirgin kesimli çamurluklar ve eğimli tavan dikkat çekiyor.
DAHA BÜYÜK Yeni Astra bir önceki jenerasyondan yaklaşık 14 santimetre daha uzun 35 mm daha yüksek ve 44 mm daha geniş tasarlandı. Önde ve arkadaki omuz mesafesi ve aynı zamanda arkadaki baş mesafesi belirgin şekilde artırılmış. Otomobil bagaj hacmi ise 380 litre. Tabii arka koltuk sırtlıkları aşağıya doğru katlandığı zaman bagaj maksimum 1.300 lt'lik hacime ulaşıyor. Astra'nın iç mekanı da dış tasarımı gibi tamamen değişmiş. Kokpitte üçboyutlu göstergeler ve bilgi ekranı görevi yapan maksimum 6.5 inçlik monitör bulunuyor. Yeni Opel Astra'da altı çizilmesi gereken en önemli teknik özelliklerden biri, Sürekli Amortisör Kontrolü sistemli IDS süspansiyonu. Bu sistem ile sürücü bir buton sayesinde gaz pedalı ve direksiyon tepkisi ile amortisörün dengesini ayarlayabiliyor. Çekiş kontrolü, Virajda Fren Kontrolü, servo fren ve dört diskli frenden oluşan ABS sistemi, sürücü ve ön koltuk yolcusu için ön hava yastıkları, önde ve dış arka koltuklarda baş için perde yastıkları, göğüs bölgesini koruyan hava yastıkları, önde aktif kafalıklar, önden çarpışma durumunda katlanan Pedal Sistemi diğer güvenlik donanımları. Otomobilde 90 beygirden 200 beygire kadar güç üreten 5 benzinli ve 3 dizel motor seçeneği bulunuyor. Türkiye'de ise 1.4 lt Twinport 90 bg, 1.6 lt Twinport 103 bg, 1.8 lt 125 bg, 2.0 lt 175 bg, 2.0 lt 200 bg ve 1.7 CDTI motor seçenekleri satışa sunuldu.