|
|
|
|
Havada mil rekabeti
Havayolu şirketleri arasında yolcu programları konusunda ciddi bir rekabet yaşanıyor. Havayolları arasındaki bu yarıştan en kârlı çıkan ise tüketici oluyor
Uçakla sık seyahat edenlerin sürekli kendilerini tercih etmesini isteyen havayolları, müşteri portföyünü genişletmek, mevcut müşterilerini de muhafaza etmek için özel programlar geliştiriyorlar. Havayolları arasında ise ABD'den American Airlines, Avrupa'dan British Airways ve Lufthansa, Uzakdoğu'dan Singapore havayollarının mil kazandırma programları en revaçta olanlar arasında geçiyor. Türk Hava Yolları'nın (THY) mil programı ise bu havayollarıyla kıyaslandığında çok geride kalıyor. THY, uçuş parkurlarına göre kazanılan millerin harcanması, yer kısıtlaması, mil kazandıran diğer programlarda; oteller, rent a car şirketleri, farklı havayolları ile işbirliği gibi alanlarda zayıflığı söz konusu.. Bütün havayollarında kart sahiplerine uçtukları kadar mil imkanı tanınırken, harcama esnasında üyesi olduğunuz havayolundaki durumunuza göre değişebiliyor. Kart seviyesi, havayoluyla müşteri bağının konumu da harcama esnasında yolcuya farklı katsayılarda fırsatlar sunuyor.
SADECE BİLET VERİLMİYOR THY'de standart ve maliyeti düşük milleri harcama durumu, British, Lufthansa, American Airlines ve Emirates gibi havayollarında farklılık arz ediyor. Kazanılan miller bu havayollarının çoğunda sadece uçak bileti olarak kullanılmıyor. Otel konaklama, araba kiralama veya bazı havayollarının sağladığı özel paketler için de harcanabiliyor. Ayrıca kazanılan aynı millerle her havayolunda farklı değerlere ulaşan imkanlar tanınıyor. Yolcuların bu ayrıma dikkat etmesi gerekiyor. Havayollarının yeni marketing çalışması olarak müşterinin önüne koyduğu mil kazanma programı sebebiyle her havayolu yolcusunun, uçuş öncesi bir form doldurarak milini biriktirmesinde fayda var. Zira havayollarının ittifaklara (alliance) girmeleri, ortak uçuş anlaşmaları yapmaları sebebiyle toplanan millerin zayi olmayacağının bilinmesi gerekir. Yolcunun belirlenen alanlarda yaptığı işlemlerden kazandığı millerle uçak bileti, bir üst sınıfta seyahat, fazla bagaj hakkı, otel konaklaması, araba kiralama gibi hizmetlerden yararlanırken, kazandığı mili de istediği kişi adına harcaması söz konusu. Sadece harcanacak miller için önceden hareket etmek, rezervasyonları için erken davranılması icap ediyor. Türk Havayolları (THY), Frequent Flyer programı, Miles& Miles ile iç hatlarda dahil her uçuşunuz da anlaşmalı otel ve oto kiralama şirketlerini kullanmanız halinde size mil kazandırıyor. Sadece THY değil Amerikan Airlines ve Portekiz Havayolları (Air Portugal) ile kat ettiğiniz miller de Miles& Miles kartınıza ekleniyor. THY ve Garanti Bankası işbirliğinde sunulan Shop&Miles Visa Card ile yapılan alışverişlerde de mil kazanabilirsiniz. Uçuş millerinize alışverişlerinizden kazandığınız miller de eklenince bedava uçak biletinizi çok daha kısa sürede alabilirsiniz. THY'nin 20 bin miliyle Avrupa, 50 bin miliyle Amerika'ya uçmak mümkün. Bu miller anlaşmalı havayollarında da kullanılabiliyor. THY'den kazanılan millerin diğer havayollarında olduğu gibi müşterinin durumuna, kartına göre bir kat sayısı söz konusu değil. Standart bir program uygulanıyor.
YOLCU KARTLARI * Lufthansa: Miles&More * İberia: Iberia Plus * British Airways: Executive Club * Singapur Havayolları: Krisflyer * Air France: Frequence Plus * Swiss:Travel Club
|
|
|
|
|
|
|
|
|