Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
2 Mayıs 2009, Cumartesi
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak Buzz
 
24 Saat
24 Saat

Mekanik ve kof gerilim

ATİLLA DORSAY
ATİLLA DORSAY
03.04.2009
Bir soygun filmi. Buna klasik türde bir polisiye de denebilir. Film, New York metrosunda şaşırtıcı bir soygunla açılıyor. Biraz yorgun bir Latin yakışıklısı olan Gabriel (Banderas), Rus mafyasına mensup olduğu anlaşına birini metrodaki halkın ve çok yakındaki polislerin gözü önünde soyuyor. Metroda yaşlı ve azılı hırsız Ripley (Morgan Freeman) de vardır. Ripley, genç adamın peşine düşüyor ve onu belalı soygun işine ortak ediyor: Rus çarlarından kalma ve ünlü sanatçı Faberge'nin elinden çıkma iki paskalya yumurtasını çalmak...
Film, hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığı sürprizli gerilimlerin izini sürüyor. Gerçekten de oyun içinde oyun, sürpriz içinde sürpriz. Özellikle sonlara doğru bu sürprizler birbirini kovalıyor ve filme biraz hareket getiriyor. Ama acaba biraz geç kalmış olmuyor mu?
Bir yerde bu tür filmlerin modern çağdaki atalarından Topkapı filmi ve yönetmeni Jules Dassin anılıyor. Ama nerede o filmin ve benzerlerinin özgünlüğü? Gerçi mekanik bir gerilim var, ama has kara filmlere özgü soyluluktan pek eser yok. Freeman ve Banderas, görevlerini yapıp ücretlerini hak ederek gidiyorlar. Film de sinemasal belleklerimizde pek iz bırakmadan geçip gidecek gibi...

SON OYUN **
(The Code: Thick as Thieves)/ Yönetmen: Mimi Leder/ Ted Humphrey/ Görüntü: Julio Macat/ Müzik: Atli Örvarsson/ Oyuncular: Morgan Freeman, Antonio Barderas, Radha Mitchell, Katie Chonacas, Robert Forster/ Amerikan filmi.
Haberin fotoğrafları