Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
2 Mayıs 2009, Cumartesi
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak Buzz
 
24 Saat
24 Saat
Filmin kahramanları olan üç kız kardeş de aşk ve erkekler açısından talihsizler.

Avrupai şıklık, ama arkası boşluk!

ATİLLA DORSAY
ATİLLA DORSAY
03.04.2009
Ali Özgentürk'ün en iyi filmleri ilk filmleriydi: Hazal, At... Sonraları arası eleştirmenlerle ve has sinemaseverlerle bozuldu. Arada yine de Çıplak, Balalayka gibi ortanın üzerinde filmler yaptıysa da, özellikle Su Da Yanar'ın görkemli megalomanlığıyla başlayan kopma, bir daha kapanmadı. Hele son yıllarda Mektup ya da Kalbin Zamanı filmleriyle, asla...
Yönetmenin merakla beklenen son filmi, bu mesafeyi yok edecek gibi değil. Aslında 'senaryo özürlü' sayılması gereken Özgentürk'ün yine tek başına bu işe sıvanması hata. Tüm derslerini açıkhavada yapan bir hanım doçent ve öğrencileri, tam 90 yıl öncesinin bir olayına, Osmanlı'nın son döneminde cezasız kalmış bir 'namus cinayeti'ne eğiliyorlar. Onu araştırırken, bilinmeyen kişilerin tehditlerine uğruyorlar. Öte yandan, özellikle öğretmen hanımın ailesinde de çeşitli sorunlar yaşanıyor: Üç kızkardeş de aşk ve erkekler açısından talihsiz, büyükanne aileye kolkanat germeye çalışıyor, vs.
Özgentürk, eski sinemasının özelliklerini, örneğin absürd'e varan bir gerçek-üstücülüğü veya etnik-folkorik öğeleri bir yana bırakmış. Bizlere kendi kuşağından Yavuz Özkan'ı çağrıştıran bir büyük aile hikâyesine sıvanmış. (Yengeç Oyunu da Özkan'ın ünlü filmi Yengeç Sepeti'ne bir nazire değil mi?)
Film, tümüyle pek Avrupai duruyor: Eskişehir'in bir Avrupa kentini aratmayan dekoru, aslında batılı bir tema olan geçmişe gitmek ve kayıtlardan (bizde bulamazsınız ki!) yüzyıllık bir cinayeti çözmeye çalışmak, 'üç kızkardeş' teması, akordeonlu aile yemekleri, vs. Tüm bunlar, hızlı bir kurgu, omuzda sallanan kamera, her dakika hazır ve nazır bir müzikle anlatılmış. Sonuç: Tam bir Türk usulü TV dizisi estetiği.
Ama en acısı, Özgentürk'ün bu kez seyirciyle adeta dalga geçmesi. Ne 'eski cinayet' çözülüyor, ne şimdiki durumlar aydınlığa çıkıyor. Ne de tüm bunlarda herhangi bir ilginçlik var. Özetle, tam bir düşkırıklığı...

YENGEÇ OYUNU *
Yönetim ve senaryo: Ali Özgentürk/ Görüntü: Marton Miklauzic/ Oyuncular: Ayça İnci, Ayşe Kökçü, Melda Yılmaz, Ensar Kılıç, Özcan Varaylı, Sevgi Onat/ Asya Film yapımı.
Haberin fotoğrafları