kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
28 Mart 2009, Cumartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Saffet Karpat

'Yeni yatırımları çekerken mevcutları lütfen unutmayın'

Pınar ÇELİK EKONOMİ
28.03.2009
P&G Türkiye CEO'su Saffet Karpat, "Hükümet yeni yatırımları çekmek için uğraşırken ülkedeki mevcut uluslararası firmaların yatırım potansiyelini de gözden kaçırmamalı" dedi..
Türkiye'nin Procter & Gamble (P&G) tarafından her zaman potansiyeli yüksek ilk 15 ülke içinde yer aldığını krizlere rağmen Türkiye'nin bu 15'ten düşmediğini belirten P&G Türkiye CEO'su Saffet Karpat, ülkedeki özel sektörün her yıl mevcut kapasitelerini artırmak ya da ürün geliştirmek için milyon dolar yatırım yaptığını söyledi. Yeni yatırımların çekilmesi için farklı teşviklerin hayata geçirildiğini ancak Türkiye'ye çok önceden girmiş uluslararası firmaların her yıl çok ciddi yatırım potansiyeli bulunduğuna dikkat çeken Karpat, "Hükümet yeni yatırımlar için uğraşırken mevcut uluslararası firmaların yatırım potansiyelini de gözden kaçırmamalı. Türkiye'nin bölgesel yönetim ve üretim merkezi yapılması noktasında mevcut firmalar büyük önem taşıyor" dedi. P&G'nin Türkiye'de bugüne kadar 500 milyon dolar yatırım yaptığını ifade eden Karpat, firmanın her yıl 30 - 50 milyon dolar arası yatırım yapmaya da devam ettiğini söyledi. O yüzden yatırımı teşvik için yeni yatırımların yanında bu tip mevcut yatırımlara da önem verilmeli.

İHTİYACINI ALMA DÖNEMİ
Krizle birlikte yüksek çeşit ve farklı fiyatlı ürünlerin avantajından yararlandıklarını belirten Karpat, tüketicinin alışveriş alışkanlıklarında 'sadece ihtiyacı olanı alma' dönemine girdiğini söyledi. "İnsanlar artık oturdukları yere yakın olan markete gidip ihtiyacı neyse onu alıp çıkıyor" diyen Karpat, müşterinin hipermarketlerin içine girip ihtiyacı olmayanı alma ihtimalini ortadan kaldırdığını söyledi. Bu dönemde satışını yaptıkları Kolleston marka saç boyası satışlarında yüzde 30 büyüme yaşarken Braun markalı tüy alıcı makine satışlarında yüzde 25 düşüş yaşadıklarını dile getiren Karpat, "İnsanlar kuaföre gitmek yerine boyayı alıp kendi saçını kendi boyadı. Braun'daki düşmede ise 'birkaç ay sonra da alsam olur' düşüncesi etkili oldu" diye konuştu.