kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
13 Mart 2009, Cuma
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Büyük resim için tıklayın

'Zengin fakir ayrımı yapmıyoruz akıllı tüketiciye ürün satıyoruz'

12.03.2009
BİM CFO'su Haluk Dortluoğlu, 2009'da 350 yeni mağaza açarak 2 bin kişiye istihdam sağlayacaklarını belirterek, müşteriyi zengin-fakir diye bir sınıfa ayırmadıklarını söyledi..
Türkiye perakende pazarında 2 bin 300 mağaza sayısı ile lider olan marketler zinciri BİM, krizin rüzgarını da arkasına alarak 2009 yılına 350 mağaza ve ek 2 bin istihdam hedefiyle girdi. 2008 yılını yüzde 42'lik büyümeyle kapattıklarını dile getiren BİM CFO'su Haluk Dortluoğlu, büyümenin yüzde 22'sinin mevcut marketlerden geri kalan yüzde 20'lik kısmının ise yeni açılan marketlerden elde edildiğini söyledi. Private label tabir edilen market markalı ürünlerin 2007'de yüzde 51 olan payının bu yıl yüzde 56'ya çıktığını markalı ürün satışlarında ise dört puanlık bir düşüş olduğunu dile getiren Dortluoğlu, "Kriz döneminde ortaya çıkan fiyat hassasiyeti, private label'lara olan ilgiyi artırdı. Ürünlerimizin yarısından fazlasını private label'lar oluşturduğu için bu eğilim bizim için çok önemli" dedi. Perakende sektöründe ciddi bir konsolidasyon yaşanmasını beklediklerini dile getiren Haluk Dortluoğlu, "BİM olarak satın almalar yoluyla büyümeyi düşünmüyoruz." diye konuştu.

NİSAN AYINDA FAS'A GİRİYOR
'Fakirin, dar gelirlinin market markası BİM' algısını değiştirmek istediklerini belirten BİM Operasyon Komitesi Başkanı Galip Aykaç ise, zengin fakir diye bir ayrım yapmadıklarını söyledi. "Bizim zengin müşterimiz de var fakir de. Müşterimiz bir sınıfa ait değil. Biz akıllı alışveriş konseptiyle satış yapıyoruz. Zenginlerin de akıllı olduğunu düşünüyoruz" diyen Aykaç, nisan ayı itibariyle de Fas'ta mağaza açacaklarını ifade etti. Fas'ın, BİM'in ilk mağaza açtığı günlerdeki Türkiye'ye benzediğini belirten BİM CEO'su Jos Simons, ilk yılda Fas'ta 40 mağaza açacaklarını beş yıl içinde de 250 mağazaya ulaşacaklarını söyledi.