kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
21 Aralık 2008, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Bahadır Özbek Bruno Meyer Mark Webb

Dixons, Türkiye'yi örnek aldı satışlarını yüzde 25 artırdı

TİMUR SIRT
18.12.2008
İngiliz elektronik perakende devi DSGI, Electro World markasının Türkiye'de uyguladığı büyük mağaza tasarımını İngiltere'ye uyarladı ve satışları bir ayda yüzde 25 büyüdü..
Elektronik perakendeciliğindeki rekabet Türkiye'deki uluslararası rekabeti artırdı. Elektroworld'ün Türkiye'de denediği daha çok ürünü bir arada görme, CD-DVD satışı ve ses sistemleri demosu İngiliz perakende devine örnek oldu. Uygulanan modeli başarılı bulan Dixons Store Group International (DSGI), Birmingham'da Currys Megastore mağazasında hayata geçirdiği Türkiye modeli ile satışlarını yüzde 25 artırdı. Modele göre daha fazla alan yaratılarak daha çok ürün sergilenmesine ve bu sayede tüketicilerin daha iyi karşılaştırma ve seçim yapmalarını sağlıyor. Electro World Türkiye Genel Müdürü Bahadır Özbek, mağaza konseptinin İngilizler tarafından tercih edilmesiyle Türkiye'nin Avrupa'da tüketici elektroniği ve perakendeciliği şekillendirdiğini gösterdiğini söyledi. DSGI'nin Türkiye'deki Elektro World mağazalarından 4 kişilik bir grubu İngiltere'ye bu konsepti kurmak için davet ettiklerini kaydeden Özbek, DSGi'nin Türkiye ile sadece ticari alışveriş değil, know-how alışverişi de gerçekleştirdiğini belirtti.

TÜRKİYE MODELİ ETKİLEDİ
Özbek, 'Türkiye'nin dinamik ve genç tüketici yapısı, 1 yıl gibi kısa bir sürede, tüketicisinin Electro World konsepti ve hizmet anlayışından duyduğu memnuniyeti somut olarak gördük ve bu başarıyı DSGI ile paylaştık. Yatırımların bu kadar hızla olumlu bir şekilde seyretmesi sonucunda konseptin İngiltere'ye de taşınmasına karar verildi' diye konuştu. DSGI Proje Direktörü Bruno Meyer satışların yüzde 25 artmasını sağlayan Birmingham currys Megastore mağazasının yeniden tasarlanmasında Türkiye'den çok esinlendiklerini söyledi. Meyer, Türkiye'de çok başarılı bir ekip bulunduğunu da sözlerine ekledi. Şirketin sözcüsü Mark Webb de, Birmingham Curries'in yenilenmesinin ardından 4 günde 2,3 milyon sterlin ciro yaptığını söyledi. ünde ortalama 3 bin kişinin ziyaret ettiği Currys'de bu ziyaretçilerin yüzde 30'u alışveriş yapıyor.

"KRİZİ SEVERİZ"
Elektro World'ü Türkiye'de dahil bazı ülkelerden kriz nedeniyle çıkacağı söylentilerini değerlendiren Mark Webb "Analistler bir kaç ayda bir bizim 200 mağaza kapatacağımızı ya da bir pazardan çıkacağımızı söylüyorlar. Bunları o kadar çok yazıyorlar ki artık insanlar inanmaya başlıyor. Bu işi yönetmeyi analistler bizden daha iyi biliyor galiba" dedi. Webb, CEO'larının krizi ve rekabeti sevdiğini hatırlattı.
Haberin fotoğrafları