kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
10 Aralık 2008, Çarşamba
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Ekonomik kriz fast food pazarını etkilemedi

Giriş Saati : 10.12.2008 10:45
Güncelleme : 10.12.2008 20:57
Yeni Haber
Türkiye'de Burger King, Sbarro ve Popeyes markalarını temsil eden Tab Gıda'nın Genel Müdürü Caner Dikici, ekonomik krizin yaşandığı bu dönemde, masaya servis olarak nitelendirilen restoranlardan, fast foodlara müşteri kayışı olduğunu belirterek, "Çünkü biz onlara göre çok ucuzuz" dedi.

Dikici, Türkiye pazarında yeni olan markaları Sbarro ve Popeyes'in beklediklerinin üzerinde ilgi gördüğünü, müşterilerin bu markaları Burger King markası olarak algıladıklarını ve tercih ettiklerini anlattı.

Bu yıl 3 marka ile toplam 305 noktada bulunduklarını, toplam cirolarının ise brüt 310 milyon YTL'den 400 milyon YTL'ye çıktığını bildiren Dikici, iş hacimlerinin yaklaşık yüzde 30 oranında arttığını bildirdi.

Dikici, yaklaşık 2 milyar YTL büyüklükte olan fast food pazarında yüzde 20'lik paya sahip olduklarını söyledi.

Yaşanan ekonomik krizin, işlerine etkisine değinen Dikici, şunları kaydetti:

"Bizde toplamda artma devam ediyor. Haftalık bazda da artışlar sürüyor. Dolayısıyla biz henüz çok fazla bir şey hissetmedik. Bölgesel ve de restoran bazında olarak dikkati çeken artışlar var. Beyaz yakalıların gittiği restoranlarda artış çok daha fazla. Böyle krizlerde insanlar bütçesinden yemekleri için harcadıkları parayı tasarruf ediyorlar. Gidip de oturarak yemek yemek yerine, orada 20-30 lira harcayacağına, bizde 10 liraya aynı miktarda doyarak yemek yemeyi tercih ediyorlar. Bu dönemde masaya servis restoranlardan bize müşteri kayışı oldu. Çünkü biz onlara göre çok ucuzuz."

"PAHALI CADDELERDE FIRSATLAR ÇIKACAK DİYE BEKLİYORUZ"

Caner Dikici, gelecek yıl Burger King, Sbarro ve Popeyes olarak yüzde 20 büyümeyi hedeflediklerini bildirdi.

Özellikle emlak fiyatlarında yaşanacak bir gerilemenin kendileri için fırsat olacağına işaret eden Dikici, "Böyle olursa Taksim'de, Bağdat Caddesinde, İzmir Karşıyaka'da veya Ankara Kızılay'da mekanların kiraları bizim artık kabul edebileceğimiz iş yapabileceğimiz düzeye gelecek. Biz alışveriş merkezlerinde zaten varız, insanların çok yoğun olduğu pahalı caddelerde fırsatlar çıkacak diye bekliyoruz. Dolayısıyla Popeyes ve Sbarro'daki yeni restoran sayımız daha fazla olabilir" diye konuştu.

Restoran başına 18 kişi istihdam ettiklerini, çalışanlarının yaş ortalamasının ise 21 olduğunu belirten Dikici, şu anda 5 bin çalışanları bulunduğunu, gelecek yıl bin 440 ek istihdam yaratacaklarını söyledi.

Kurdukları Tab Akademi sayesinde beyaz yakalı ihtiyacını karşıladıklarını anlatan Dikici, bugüne kadar 100 mezun verdiklerini, öğrencilerinin birçoğunun da transfer olduğunu belirtti.

"2009 YILI SBARRO İÇİN PAKET SERVİS YILI OLACAK"

Burger King'te işlerinin yüzde 20'sini paket servisin oluşturduğunu belirten Dikici, 2009 yılının da Sbarro için paket servis yılı olacağını, bunu yapabilmek için sadece İstanbul'a 30 tane mutfak açacaklarını, bunun için 45-50 milyon dolar yatırım öngördüklerini bildirdi.

Burger King'in Türkiye'de tüketiciler tarafından beğenilmesinde lezzetinin etkili olduğunu anlatan Dikici, şunları söyledi:

"Kebap mangal ateşinde pişiyor. Bizim Burger King'deki pişirme sistemimiz de aslında böyle birşey, altta alev var, otomatik bir mangal gibi. O yüzden Burger King menüleri Türk damak tadına çok uygun. Pizzalarımız da taş fırında piştiği için pide lezzetini karşılıyor. Türkiye'ye özel peynirli ve pastırmalı pizza yapıyoruz. Baharatlı ürünleri yeme alışkanlığı da bizim ürünlerimizle çok örtüşüyor."

Caner Dikici, son açtıkları restoranların yaklaşık yüzde 70'inin franchise olduğunu belirterek, "Burada ilgi çok iyi durumda. Ağırlıklı olarak İstanbul dışından talep alıyoruz. Fethiye Ölüdeniz, Akçay gibi tatil yerlerinde franchiselerimiz var" dedi.