kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
22 Kasım 2008, Cumartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Korsanlar Dev'i yıldırdı

Giriş Saati : 22.11.2008 10:51
Güncelleme : 22.11.2008 23:17
Yeni Haber
Dünyanın en büyük deniz taşımacılık şirketlerinden 'A.P. Möller-Maersk' Somalili korsanlardan dolayı gemilerinin rotasını değiştiriyor.

Dünyanın en büyük konteynır ve gemi acentesi kabul edilen Danimarka merkezli A.P. Möller-Maersk, gemicilik şirketler topluluğu son dönemde artış gösteren gemi kaçırma ve gemilere korsan saldırı olayları sonrası kamuoyuna yazılı bir açıklama yaptı.

Somali açıklarında gemilere korsan saldırı riskinin her geçen gün arttığı belirtilen açıklamada bu nedenle gruba ait gemilerin Asya-Avrupa ve Asya-Kuzey Amerika hatlarında rotalarını değiştirecekleri, Aden körfezi ve Süveyş kanalı yerine Ümit Burnunun güneyi ile Madagaskar'ın doğusunu tercih edecekleri belirtildi.

Rota değişikliği ile beraber gemilerin ekstra 5 bin kilometre daha yolculuk yapmak zorunda kalacakları bu nedenle gemi taşıma ücretlerinin artması ile birlikte gemilerin hedefe ulaşma sürelerinin de uzayacağı belirtiliyor. Açıklamada ayrıca gemiler için koruma garanti edilmesi halinde alternatif rota ihtimallerinin de değerlendirilmeye alınacağı duyuruldu.

Söz konusu rota değişikliğinin öncelikle tanker gemilerini etkileyeceği bildirilirken A.P. Möller-Maersk gemicilik şirketler topluluğu yönetim kurulu üyesi Sören Skou basına konu ile ilgili bir değerlendirme yaptı. Skou, "Aden körfezinde baş gösteren korsan saldırılarının uluslararası ticaret hatlarına bir tehdit oluşturduğuna dolayısıyla konunun bir uluslararası güvenlik meselesi haline geldiğine inanıyoruz" dedi. Uluslararası toplumu problemin üzerine eğilmeye davet eden Skou "zamanımızın modern korsanlarıyla mücadele sadece A.P. Möller- Maersk grubunun veya dünya deniz taşımacılığı sektörünün tek başına yapabileceği bir konu değil" şeklinde konuştu.

CİHAN