kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
15 Kasım 2008, Cumartesi
Sabah
 
Haberler Spor Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Magazin Sağlık Televizyon Yazarlar Kültür Sanat
 
24 Saat
24 Saat

Deodorant kullanmayı lüks bulanlar çok fazla!

Sema KUMBARACI
12.11.2008
'Kendin İçin 5 Dakika' projesi; Türk kadınının kendine özen göstermesi ve kişisel bakım konusunda bilgi sahibi olması için başlatıldı. Unilever firması dört pilot kentte 80 bin kadını bilgilendirdi..
Türk tüketicisinin kişisel bakım ve temizlik alışkanlıklarını yeniden tanımlamayı hedefleyen Unilever firması, 'Kendin İçin 5 Dakika' konseptli bir kampanya başlattı.

EĞİTİMİN ÖNEMİ BÜYÜK
Kadınlara 'kendilerine öncelik tanımalarını öneren' kampanya için Sapanca'da düzenlenen panele; Prof. Dr. Bengi Semerci, beslenme uzmanı Dilara Koçak, manken Demet Şener Kutluay ve Unilever'in Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Yalım Uzun konuşmacı olarak katıldı. Gazeteci Tuluhan Tekelioğlu'nun moderatörlüğünde gerçekleşen toplantıda; ülkemizde kişisel bakım alışkanlıklarına gereken özenin gösterilmesinde eğitimin önemi vurgulandı.

İHTİYAÇ HİSSETMİYOR!
Zeynep Yalım Uzun, bugüne dek İstanbul, İzmir, Ankara ve Konya'da yürütülen ve 80 bin kadınla bağlantı kurulan 'Kendin İçin 5 Dakika' kampanyasından elde edilen sonuçlarla ilgili çarpıcı açıklamalar yaptı:

* Dünyada kişisel bakıma ayrılan zamana bakıldığında, Türk toplumunun diğer ülkelere oranla buna yeterince önem vermediği açıkça görülüyor.

* Avrupa'da her 100 kişiden 80'i, Kuzey Amerika'da ise her 100 kişiden 95'i deodorant alıyor. Üstelik bu ülkelerde tüketiciler yaz-kış, her gün deodorant kullanıyor.

* Türkiye'de ise her 100 aileden 33'ü yılda sadece bir adet deodorant satın alıyor. Ülkemizde deodorant kullanımı, günlük bir ihtiyaç olarak algılanmıyor ve tüketicinin gözünde parfüm gibi bir lüks tüketim ürünü olarak görülüyor.

* Niye deodorant kullanmadığı sorulan her 100 kişiden 36'sı 'İhtiyaç hissetmedim' cevabını veriyor...

RUH HALİNİ ETKİLİYOR
Demet Şener Kutluay'ın 'kişisel bakım için uzun zaman gerekmediğini' vurguladığı panelde, beslenme uzmanı Dilara Koçak da 'hem içten hem de dıştan kişisel bakım' ipuçları verdi. Prof. Dr. Bengi Semerci ise kampanyanın psikolojik boyutunu ele alarak, "Temizlik ve temel bakım alışkanlıkları dengeli bir ruh hali için çok önemlidir" şeklinde konuştu. Richmond Nua Spa Otel'de gerçekleştirilen panelden; 'temizlik ve bakım alışkanlıkları konusunda da eğitim şart' ana fikri çıktı.
Haberin fotoğrafları