kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
4 Ekim 2008, Cumartesi
Sabah
 
Haberler Spor Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Magazin Sağlık Televizyon Yazarlar Kültür Sanat
 
24 Saat
24 Saat
Penelope Cruz, Knot çantasını çok seviyor.

Bir düğüm attı Knot'u yine yaptı

02.10.2008
Bottega Veneta markası, ünlü çanta modeli Knot'un 30. yılını 'The Knot: A Retrospective' sergisiyle kutluyor. 2001 yılında, markanın kreatif direktörü Tomas Maier'in attığı deri düğümlerle yeniden yorumlanan Knot çantalara kadınlar bayılıyor..
Bottega Veneta, bundan otuz yıl önce yaratılan ve artık ikonlaşan Knot çantasının elliden fazla versiyonunu içeren serginin ilkini, 17 Nisan'da Milano'da açmıştı. En son ayağı 11 Eylül'de Madrid mağazasında açılan sergi, zamanla dünyadaki tüm Bottega Veneta mağazalarını dolaşacak Knot (düğüm) çanta, Bottega Veneta'nın en ünlü ve en sevilen modellerinden biri. Tomas Maier, 2001 yılında kreatif direktör olarak markanın başına geçtiğinde, bu küçük ve oval çantayı yeniden yorumlayarak, tokasını küçük bir deri düğümle tamamladı. Böylece çantaya ismini de vermiş oldu. O zamandan beri, çantanın çeşitli versiyonları her yeni Bottega Veneta koleksiyonunda yer alıyor.

SINIRLI SAYIDA ÜRETİLİYOR
Mükemmel bir forma ve fonksiyonelliğe sahip olan çantanın; Origami Knot (kırışık rugan deri), Jardin Knot (deriden çiçek tomurcukları), Vintage Jewel Knot (embrode ve antika kristallerle süslü), saten, deri ve yumuşak krokodil gibi çok farklı versiyonu yapıldı. Çantanın birçok versiyonu, ender elde edilen materyallerin bulunabilirliğine bağlı olarak, oldukça az sayıda üretiliyor (25 ile 100 adet arasında). "Knot, adeta Bottega Veneta'nın simgesi. Markanın hem tarihi, hem de geleceği. Onu tasarlamak benim için bir zevk ve çok özel bir keşif fırsatı" diyen Maier, Roma'da yapılan Knot sergisi sırasında Harper's Bazaar dergisinin sorularını yanıtladı...

* 2001 yılında markanın kreatif direktörü olduğunuzda, bu küçük ve oval çantayı keşfettiniz. Bu keşfin ardındaki hikayeyi anlatır mısınız?
2001 yılında marka için çalışmaya başladığımda, ilk dikkatimi çeken şeylerden biri bu küçük ve özel görünümlü çanta oldu. Boyunu ve dengeli şeklini çok sevdim, bir kadının eline rahatça sığıyordu. Onun için küçük, deri düğüm şeklinde yeni bir toka yaptım ve ismini de Knot koydum. O günden beri her Bottega Veneta koleksiyonunda farklı bir versiyonu bulunuyor. Benim için Knot, Bottega Veneta'nın tarihine uzanan bir köprü gibi. Markanın sürekliliğini temsil ediyor.

* Diğerlerine göre daha fazla talep gören bir versiyon var mı?
Birçok farklı rengi olan ipek Knot en aranan versiyonlardan biri diyebilirim.

LOGO DİKKAT DAĞITIYOR
* Bottega Veneta ürünlerinin üzerinde hiç logo yok. Etiketleri neden sevmiyorsunuz?
Logoları sevmiyorum çünkü dikkat dağıtıyorlar. Bir logoya konsantre olduğumuzda, bazı şeyleri oldukları halleriyle göremiyoruz. Bu konu hakkındaki hislerim zaman içinde hiç değişmedi. Her zaman kalitenin isimden daha önemli olduğuna inandım.

* En moda oldukları dönemde, her şeyin üzerinden logoyu kaldırdınız. Bu kararınızı yönetime açıklamakta zorlandınız mı?
Bottega Veneta'nın orijinal sloganı; 'Sadece isminizin baş harfleri yeterli olduğunda...' Marka için çalışmaya başladığımda bu slogana geri dönmeye karar verdim. Bağırmayan, gerçek lüks için bir talep olduğuna inanıyordum. Ne yapmaya çalıştığımızı herkes anlamadı ama firmanın içinde tamamen özgürdüm ve destekleniyordum. Çok açık ki, müşterilerimiz de bunu hemen anladı.
Haberin fotoğrafları