kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
27 Eylül 2008, Cumartesi
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak
 
24 Saat
24 Saat
Turgut Ziyal ve Şebnem Nasi

Türkiye en çok fıstıklıyı sevdi

26.09.2008
Kakao çekirdeğinin iyi olması, çikolatanın kaliteli olmasının en önemli unsuru. Fındığı, yağı gibi içerikler de çok önemli. Tabii işleme şekli de. Çikolata tüketimi Türkiye'de 12 yaştan başlayıp 35'e kadar gidiyor. Çünkü 35'ten sonra insanların gıda tüketim kriterleri değişiyor. Dünyada en çok sade çikolata tüketiliyor ama şu anda Türkiye'de fıstıklı, sadeyi yakalamış durumda. Ayrıca Türkiye'de en çok kalın formlu çikolata seviliyor. Dünyada pek tercih edilmeyen kare çikolata bizde en çok satanlardan. Şebnem Nasi, önemli bir konuya şöyle dikkat çekiyor: "Kakao yağı kullanılmayıp içinde bitkisel yağ kullanılan, tüketicinin çikolata gibi algıladığı ama aslında çikolata olmayan birtakım ürünler var. Bunları yediği zaman insanlar 'Ay ne kötü çikolataymış,' der genelde ama aslında o çikolata değildir zaten." Şekerle ilgili de Ziyal şunları anlatıyor: "Küçük ölçekte kristal şekeri kazanda kaynatarak bile şeker yapmak mümkün. Ama o zaman iyi işlenmediği için yapısı düzgün olmuyor, içinde pütürler olabiliyor... Ayrıca şeker - glikoz oranı doğru ayarlanmadıysa şeker çabuk bozuluyor, yani eriyor."