kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 13 Ağustos 2008, Çarşamba
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
İş Bankası şubelerine yeni hesap açmak için gelen müşterilerin mini bir kamera ile fotoğrafı çekiliyor.

İş, dolandırıcılığa çözümü 'müşteri fotosu'nda buldu

FURKAN ALP
Sahte nüfus cüzdanı ile artan dolandırıcılık suçlarına karşı İş Bankası müşterilerin güvenliği için hesap açarken fotoğraflarını çekiyor. Böylece banka sahtekârlar ile müşteriyi ayırt edebiliyor..
Türkiye'de bankacılık sektöründe son dönemde artan sahtecilik ve dolandırıcılık suçlarına karşı bankalar artık müşterilerinin fotoğrafını çekmeye başladı. Özellikle kayıp ve çalıntı nüfus cüzdanları ile bir başkası adına hesap açtıran, hesapların içini boşaltan sahtekarlara karşı geliştirilen fotoğraflı güvenlik uygulaması ile bankalar hem kendi hem de müşteri hesaplarının güvenliklerini artırdı. İş Bankası tarafından hayata geçirilen uygulama ile hesap açtırmak, havale yaptırmak gibi bankacılık hizmetlerinden yararlanmak isteyen müşteriler şubede işlemlerini gerçekleştirirken, bireysel müşteri temsilcileri de web kameraları vasıtasıyla müşterinin fotoğrafını çekiyor. Çekilen müşteri fotoğrafları bir havuzda toplanıyor ve tüm şubelerin görebileceği bir sistemde saklanıyor. Böylece İstanbul'da çaldıkları bir nüfus cüzdanı ile Anadolu'daki bir başka şehirde bulunan şubeden sahte kimlikle işlem yapmak isteyen sahtekarlar müşteri fotoğrafının sistemde kayıtlı olmasından dolayı dolandırıcılık işleminde kendilerini ele veriyor. Bu yolla artık kimlik kaybettiğiniz ve/veya çaldırdığınız zaman hesap boşaltan kişi veya çetelerin kurbanı olmuyorsunuz. İş Bankası Organizasyon Müdürlüğü Başkanı Sedat Tosyalı, bütün sektörde olduğu gibi İş Bankası'nda da bu tip sahtecilik ve dolandırıcılık olayları ile karşılıştıklarını belirterek, hayata geçirdikleri uygulama ile suistimalleri sıfıra indirmeyi hedeflediklerini söyledi.

AŞİNALIK YARATIYOR
Tosyalı, "Bazen o kadar iyi düzenlemiş sahte kimlikler oluyor ki, fotoğraf dışında sahtecilik işlemini yapan kişiyi gerçek müşteriden ayırmak imkansız oluyor. Biz de yaklaşık 6 ay önce başlattığımız bu uygulama ile banka şubelerinden sahte kimlik ve bilgilerle yapılan sahte işlemleri ve dolandırıcılığa karşı mücadeleye başladık. Fotoğraf çekmenin bir avantajı da personel ile müşteri arasında göz aşinalığı yaratmak oldu" dedi. Projenin çıkış noktasının güvenlik olduğunu ancak diğer bir taraftan da banka ile müşteri arasında daha yakın bir ilişki geliştirmeye çalıştıklarını bildiren Tosyalı, "Müşterilerin fotoğraflarını çekmekte ki bir diğer amacımız da müşteriyi daha iyi tanımak ve personele daha iyi tanıtmak" dedi.