kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 12 Ocak 2008, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Nişantaşı'nın kalbi City's'e yılda 1 milyar dolar akacak

18 Ocak'ta Nişantaşı'nda açılacak olan 126 mağazalı City's, hafta içi 25, hafta sonu 35 bin ziyaretçi ve yılda 1 milyar dolar ciro hedefliyor..
İstanbul Nişantaşı'nda inşaatı 1 yıl önce başlayan City's alışveriş merkezi, 18 Ocak'ta kapılarını açacak. City's Nişantaşı İcra Kurulu Başkan Yardımcısı İlhan Gülay, 129 mağazalı alışveriş merkezinden yılda 1 milyar dolar ciro beklediklerini söyledi. 125 milyon dolar olarak planladıkları yatırım miktarının kurlar nedeniyle 150 milyon dolara mal olduğunu belirten Gülay, "1 milyar dolar cirodan sadece KDV vergisinden yaklaşık 200 milyon dolar sağlanacak, buna ek olarak istihdamdan doğacak vergiler, diğer vergiler de var" diye konuştu. Gülay ayrıca, alışveriş merkezinde toplam 2 bin 200 kişiye istihdam sağlanacağını kaydetti.

6 MAĞAZA REZERVE
126 mağazadan 120'sinin kiralandığını anlatan Gülay, "6 mağaza ise önümüzdeki 3 ay içinde Türkiye'ye ilk defa girecek olan uluslararası sürpriz markalar için ayrıldı" diye konuştu. Gülay, yapılan kiralamaların ortalama 10 senelik olduğuna işaret ederek, metrekare kirasının ortalama 129 Euro olduğunu dile getirdi ve bu rakamın Nişantaşı'nın en pahalı caddelerinden olan Abdi İpekçi'ye göre ucuz olduğunu vurguladı. Gülay, ayrıca grup olarak yeni projeler için hazırlandıklarını, detaylı açıklamanın bahar aylarında yapılacağını ifade etti.

MARKALARIN YARISI YERLİ
Gülay, City's'de yer almaları için yerli markalara da en az yabancılar kadar şans verdiklerini söyleyerek, mağazaların dağılımına bakıldığında yaklaşık yarı yarıya bir oran çıktığını belirtti. City's Nişantaşı Genel Müdürü Kazım Çizmeci, burasının Londra'da Harrods, Paris'te LaFayette gibi bir yaşam merkezi olduğunu söyleyerek, şöyle konuştu: "Özellikle marka çeşitliliğini sağlamak için 'shop mix'e çok dikkat ettik ve çok talep olmasına rağmen 3 bin - 4 bin metrekarelik departmant store'lara yer vermedik. Bu taleplere uysaydık 2 mağazayla kat kapanırdı ve çeşitlilik sağlayamazdık. 52 bin metrekarelik inşaat alanı ve 20 bin 495 metrekare kiralanabilir alan var. Bunu tasarım farklılığı arayan bilinçli tüketiciye doğru cevap verebilmek için en verimli şekilde kullandık."