kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 9 Aralık 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Ömer Vargı

Kendime filmci demeyi yeğlerim

* İlk filminiz 1998'de çekilen 'Her Şey Çok Güzel Olacak'tı, ikinci filminiz 'İnşaat'sa 2003 yılında geldi. Şimdi de 'Kabadayı'. Neden bu kadar uzun aralıklarla film çekiyorsunuz? Biraz fazla ince eleyip sık dokuyoruz, bizim tarzımız bu. Çok fazla hazırlık yapmadan ve projeye inanmadan herhangi bir işin içine giremiyoruz. Aslında daha sık film yapabiliyor olmamız lazım. Çünkü ekonomik ve teknik imkanlar açısından buna muktediriz. Ancak proje geliştirme aşamasında, biz biraz hasta ruhluyuz.

* Projenin nasıl ortaya çıktığını ve nasıl geliştiğini anlatır mısınız? Senaryoya katkınız oldu mu? Yavuz Turgul 'Gönül Yarası'nın çekimlerinden önce bana bu hikayeden bahsetmişti. Film bitince Yavuz'a 'Kabadayı'nın durumunu sordum. Yavuz Turgul önümüze müthiş bir tretman koydu. Birlikte çalışmaya başladık. Bu çalışma da biraz uzun sürdü; malum, ikimizin de yaşı biraz ilerledi. Mesela isim hatırlayamıyoruz biz. Konuşmalarımız saatlerce sürebiliyor ve bunun önemli bir kısmı da isim hatırlamaya çalışmakla geçiyor... Her neyse, hikayenin ortaya çıkışı ve gelişimi üzerinde çok katkım olduğunu söyleyemem; bu Yavuz Turgul'un hikayesi ve senaryosudur.

* Bugüne kadar, Yavuz Turgul yönetmen, siz yapımcıydınız. 'Kabadayı'da bu durum ilk kez değişti. Sizin için nasıl bir deneyim oldu ? Yavuz Turgul aşağı yukarı 20 yıldır kendi yazdığı senaryoları kendisi filme çeken bir yönetmen. Ancak şu var ki, biz birbirimizi çok iyi tanıyoruz. Bu nedenle hangimizin filmin hangi aşamasında çalıştığı çok fark etmiyor. Biraz Yeşilçam geleneğinden geliyor olmamızdan da kaynaklanan bir durum bu. Şahsen yapımcı, yönetmen, senarist olmayı değil kendime 'filmci' demeyi yeğleyen birisiyim. Haliyle bu projede de hangimizin filmin neresinde çalıştığı bizim için bir farklılık yaratmadı.

HİKAYEYİ SEVDİM

* Hikayede size bu kadar çekici gelen şey neydi acaba? Filmi film yapan şey, dramatik yapısının sağlamlığıdır; bu bir. İkinci olarak da, nasıl bir film yapıyor olursanız olun sevgi, aile gibi temel duygular sabittir, değişmez. Hem iyi bir hikaye olduğu hem de temel duyguları çok güçlü biçimde barındırdığı için 'Kabadayı'yı sevdim.