kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 2 Aralık 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
KAHREDEN TEŞHİS Uçakta ölenlerin yakınları gün boyu morgda teşhis yaptı. Teşhis ve otopsi işlemleri sabah saat 06.00'ya kadar sürdü. Ailelere, uçağa son çıkışta çekilen kamera görüntülerinden oluşan fotoğraflar dağıtıldı.

Uçak iki kez tehlike atlattı

Gökhan ARTAN - Cevdet ÖZDEMİR
Isparta Türbetepe'de 57 kişiye mezar olan MD-83 tipi yolcu uçağının daha önce de tehlike atlattığı öğrenildi. 8 Şubat 2007'de Meşhed-İsfahan seferini yaparken elektrik kaybı sonucu acil iniş yaparak büyük tehlikeyi atlattığı ortaya çıktı. Uçuşta sol ve sağ jeneratörleri arıza yapan uçağın elektrik gücünden yoksun kalması üzerine, kaptan pilotların hemen yardımcı güç ünitesini (APU) devreye sokarak tehlikeyi atlatmaya çalıştığı öğrenildi.

GECE FACİA YAŞANIRDI
Ancak, 10 dakika sonra yardımcı güç ünitesi de arıza yapınca, kaptan pilot Selçukhan Barındır uçağın sadece acil durumlarda 30 dakika süreyle kullanılan ve elektronik devreleri besleyen 'battery'sini kullanarak İsfahan'a indirmeyi başarmıştı. Gündüz yaşanan olayın gece yaşanmış olması durumunda büyük bir faciaya neden olabileceği ifade edildi.

MOTOR ARIZASI YAPTI
Yine Romanya'daki Temeşvar Havaalanı'ndan 16 Ağustos 2007'de Antalya'ya gelmek için kalkış hazırlıklarını yapan pilotun, motorları çalıştırdığı sırada güç kaynaklarından duman çıkması sonucu yolcuların dumanı görüp, 'yangın var' diye bağırması üzerine kabin içinde panik yaşanmıştı. Kabin görevlisi Slide'ları (tahliye yastıkları) patlatarak yolcuları uçaktan tahliye etmişti.