kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 2 Aralık 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Esen EVRAN
HABERİNİZ OLSUN

Müşteriyi Paris'e kaptırma korkusu etiketi % 50 indirtti

Harvey Nichols, Beymen ve Derishow, bayram tatilinde parayı Paris'te, Londra'da harcayacak müşterileri, yüzde 3050 indirimlerle 20 gün önceden mağazaya çekti.
Aralık ayının 19'unda başlayacak Kurban Bayramı tatiliyle büyük şehirler yine boşalacak. Bu yıl tatilciler en çok Paris, Dubai ve Prag'ı tercih etmiş. Tatile çıkanlar ne yapacak? Sadece müze ve tarihi yerleri gezmeyecek tabii, bol bol da alışveriş yapacak. İşte bu yüzden Türkiye'nin lüks markaları, tam da tatil öncesinde alışverişçilerin kredi kartlarına hücum etti. En büyük bombayı Harvey Nichols patlattı. 29 Kasım'da İstanbul Kanyon'daki mağazasında yüzde 30-50 arasında indirim uyguladı ve bunu sadece özel müşterilere SMS ile duyurdu. Dün mağazaya şöyle bir uğradım, kapıdan içeri girmeye cesaret edemedim. Unitim İcra Kurulu Üyesi Cem Eriç, 200'ü aşkın markada her markayı kendi içinde analiz ettiklerini, seçilmiş ürünlerde yüzde 30-50 arası indirime gittiklerini söyledi. Tabii bir grup ve kozmetikler indirim dışı tutuldu.
Cem Eriç indirimin mağazanın açılışının birinci yıldönümü için yapıldığını, ama bayram öncesi parayı Türkiye'de tutmak anlamında da işe yaradığını anlattı. Harvey Nichols 13 Ekim 2006'da açıldı, ama yönetim kutlamayı ekim ayında yapmak yerine bayram ve yılbaşı öncesine getirerek bir taşla iki kuş vurmuş oldu. İndirimde Messagerie kaban 790 YTL yerine 553 liraya, Diadora spor ayakkabı 240 yerine 120 YTL'ye, Pinko bluz 330 yerine 165 YTL'ye satıldı.
Geçtiğimiz hafta bayram öncesi hareketinden yararlanmak için harekete geçen bir başka marka da Beymen'di. Yıllar önce, tam da sezonun başında büyük bir indirim yaparak piyasayı şaşırtan Beymen ile ilgili olarak o günlerde Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, "Yurt dışına gidip para harcayacak müşteriyi yoldan çevirdim" demişti. Boyner yine aynı şeyi yaptı. Ancak tabii öyle vitrinlere falan 'indirim' duyuruları asılmadı. Özel müşterilere SMS geçildi, Beymen Card'a tanımlı olan yüzde 15-20 indirime, kasada yüzde 15 daha eklendi.
Bu arada Derishow boş durur mu, tabii o da SMS ile deri ürünlerinde yüzde 20 indirim yaptıklarını haber verdi.
Önümüzdeki hafta diğer mağazalar da yılbaşı-bayram özel indirimlerine gidecek. Ama Türkiye'nin 'lüks'leri kendi hedef kitlelerinin cebini çoktan boşaltmış olacak.