kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 1 Aralık 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Uzmanlar: Önce kuyruk çarpmış

Pervin METİN - SABAH
ISPARTA'DA Atlasjet'e ait uçağın iniş sırasında düşmesiyle ilgili olarak havacılık uzmanları çeşitli olasılıklardan bahsediyor. Havacılık uzmanları, uçağın hızını yavaş tuttuğu veya türbülans nedeniyle fazla irtifa kaybettiği için düşmüş olabileceği gibi rüzgâr nedeniyle kanadını çarpmış olma ihtimali olduğunu da söylüyor.
Seyfettin Seymen (Emekli Tümgeneral Pilot) : Enkazdan, uçağın gövdesinin bir bütün olarak düştüğü sonucu ortaya çıkıyor. Bu durum uçağın çok süratsiz olmasından kaynaklanır. Uçak neden süratsiz? Burada teknik sebepler olabilir, insan faktörü olabilir, diğer sebepler olabilir.
Altay Yıldırım (Havayolu Pilotları Derneği Başkan Yardımcısı): Her şey normal, hava durumu güzel. 'Pist görüldü, yaklaşıyoruz' denildikten sonra bu uçağın bir yere vurması, anlaşılır gibi değil. Uçağın düştüğü bölge yere yakın. İnişe geçildiği esnada 'hava boşluğu' dediğimiz türbülans olabilir.
Mustafa Kolko (Türk Hava Yolları Uçuş İşletme Eski Başkanı): Gelen bilgilerde rüzgâr limitlerinin aşıldığı söylendi. Her uçağın iniş kalkışında uyulması gereken rüzgâr limitleri vardır.
Sefa İnan (Uçak Teknisyenleri Derneği Onursal Başkanı): Uçağın gövdeye düşmesi mümkün değil. Isparta dağlık bir bölge. Pilotaj hatası olabilir. Uçak düşerken sağa ya da sola yatar. Ancak kanadını kaptırmış olabilir.
Zafer Baysal (Kaptan Pilot): Pilotun nereden yaklaşması gerekiyor, "Yavaş mıydı, hızlı mıydı?" gibi yorumlar yapılamaz. Ben o bölgeye inen, uçan biri olarak bunu söyleyemem. Rota, rüzgârın ne kadar içeri ya da dışarı attığını bilemeyiz. Alçalmalarda rüzgâr çok efektiftir.