kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 28 Kasım 2007, Çarşamba
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
İlker Aycı

Fiyat rekabeti yıpratıyor

Rekabeti fiyatta yaparak sektörün yıprandığını belirten Güneş Sigorta Genel Müdürü İlker Aycı, hizmet kalitesinde rekabet edilmesi gerektiğinin altını çizdi..
Güneş Sigorta Genel Müdürü İlker Aycı, sigorta şirketlerinin teknik kâr elde edebilmesi için teknik fiyatlandırmaları ile birlikte hizmet kalitelerini de ön plana çıkarabilecek cazibeler yaratması gerektiğinin altını çizdi. Müşteri ilişkileri ve müşteri memnuniyetinin çok önemli olduğunu söyleyen Aycı, "Rekabeti fiyattan çok hizmet kalitesinde yapmak, müşterilere ayrıcalıklı oldukları hissini vermek, böylece teknikten uzaklaşmadan hizmette farklılık sağlayarak rekabet etmek en doğrusu" dedi.

CİDDİ ZARAR EDİLİYOR
Sigorta şirketlerinin son yıllarda teknik kâr elde edememelerinin en büyük nedeni olarak piyasadaki rekabeti gösteren Güneş Sigorta Genel Müdürü İlker Aycı, "Şirketler piyasadaki rekabete uyum sağlayabilmek pahasına, teknik fiyatlandırma yerine piyasa fiyatlarını tercih ediyorlar. Yine şirketler pazar paylarını kaybetmemek için kontrollü bile olsa bazı durumlarda bu tavizleri verdiler. Aslında durum geçmişte de çok farklı değildi. Ancak enflasyonist ortamda şirketlerin mali kar elde edebilme şansları vardı. Paradan para kazanılıyordu. Artık bu tip karlarda azaldığı için ortaya ciddi ciddi zararlar çıkıyor" diye konuştu. Hasar yönetiminin her dönem sigorta şirketleri tarafından dikkate alınan bir konu olduğunu kaydeden Aycı, burada amacın doğru hasarı en kısa zamanda ödemek olduğuna dikkat çekti. Aycı, "Bu nedenle müşteri memnuniyetine değer veren şirketlerde hasar yönetim birimleri kurulmuştu. Hasarlarda müşterinin poliçe şartlarına uygun gerçek hasarını en kısa sürede ödeme prensibi ile olayların yargıya taşınmasını da engellemiş oluyorsunuz ve bu da müşteri memnuniyeti sağlamak açısından çok önemli. Ayrıca pazarlama faaliyetlerine de çok büyük katkısı var. Şirketlerin en büyük pazarlama destek stratejisi hasar yönetimi. Bence sektörün tüm şirketleri tarafından profesyonelce uygulansa sektörün imajına da büyük katkı sağlar. Zira şaibeli hasarların çokluğu da hasar yönetimini gerekli kılıyor" dedi.

GÜNEŞ'TEN İLKLER
Hasar Yönetiminin Güneş Sigorta'da 1990'lı yılların başlarında oluşturulduğunu belirten Aycı şunları söyledi: "Hasar yönetimi hasar servislerinin branşlaşmasına ve bu sayede profesyonel olarak yönetime katkı sağlanmasına olanak tanıyor. Nakliyat hasarı, oto hasarları, büyük risklerin hasarları, mühendislik hasarları branşlaşarak nitelikli personel barındırılmasına neden oluyor. Bu da servisinizin ve hizmetinizin kalitesini gösteriyor. 2003'te sektörde hasar maliyetlerini düşürebilmek amacıyla parça tedariki uygulamasını ilk başlatan şirket biziz." Aycı, yine hasar yönetiminin yaptığı bu çalışmalar ve araştırmalar neticesinde anlaşmalı cam ve anlaşmalı oto teyp uygulamalarını da ilk başlatan firmanın kendileri olduğunu söyledi.