kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 20 Kasım 2007, Salı
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Mehmet Ali Yalçındağ

Reklam yatırımları yüzde 20 arttı hacim 3.3 milyar YTL'ye ulaştı

IAA Türkiye Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, 9 aylık rakamlara göre 2007 yılı sonunda tüm mecralardaki toplam reklam yatırımlarının yüzde 20'lik bir büyüme sergileyerek 3.3 milyar YTL'ye ulaşacağını açıkladı..
Uluslararası Reklamcılık Derneği'nden (IAA) yapılan açıklamaya göre, 2007 yılı itibariyle mecra reklam yatırımları yüzde 20 artarak 3.3 milyar YTL'lik bir büyüklüğe ulaştı. IAA Türkiye Bölüm Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, derneğin her yıl sektöre yönelik büyüme öngörüsünün sonuçlarını açıkladı. Yalçındağ, yaptığı açıklamada, son 6 yıldır yapılan tahminlerin sektörün performansını çok doğru yansıttığını belirterek, "Derneğimiz tarafından 2006 yılı sonunda yapılan ve 2007 yılı itibariyle, mecra reklam yatırımlarının 3.3 milyar YTL'lik bir büyüklüğe ulaşacağını öngören tahminimizde de isabet sağlamış bulunuyoruz" dedi. Yalçındağ, 9 aylık rakamlara bakıldığında 2007 sonunda tüm mecralarda yapılan reklam yatırımlarının yüzde 20'lik büyüme ile 3.3 milyar YTL'lik hacme ulaşacağının öngörüldüğünü açıkladı.

İNTERNET PAYI HIZLA ARTIYOR
Yalçındağ, tek tek bakıldığında yıl sonunda televizyon mecrasında 1.7 milyar YTL, gazete mecrasında 1 milyar YTL, dergi mecrasında 130 milyon YTL ve radyo mecrasında da 110 milyon YTL dolayında reklam yatırımı gerçekleşmesini beklediklerini kaydetti. Açıkhava, sinema ve internet mecralarında ise toplam 355 milyon YTL'lik bir reklam yatırımı gerçekleşmesini öngördüklerini kaydeden Yalçındağ, şöyle devam etti: "2007 yılı itibariyle reklam sektöründe en fazla büyüme internet mecrasında görüldü. Yıl sonu itibariyle internette yapılan reklam yatırımlarının 140 milyon YTL'ye ulaşması bekleniyor. Bu rakam, internetin yüzde 4 oranında bir mecra pazar payı demek. Bu da dünya standartlarında bir oran."