kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 2 Eylül 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Zen, National Geographic'e özel koleksiyon tasarladı

SİNAN ÖZEDİNCİK
Türk mücevher markası Zen, National Geographic'e 60 parçalık özel bir koleksiyon üretmek için anlaşma yaptı. Hedef, 3 milyon dolarlık satış..
Türk pırlanta sektörünün dünya çapındaki markası Zen Diamond, National Geographic Society ile lisans anlaşması imzalayan dünyadaki ilk ve tek mücevher şirketi oldu. İstanbul, New York, Antwerp, Dubai, Bangkok, Moskova ve St. Petersburg'da şubeleri olan Zen Diamond, yapılan anlaşmaya göre dünyadaki seçkin satış noktaları ve mağazalarda satılmak üzere National Geographic lisanslı bir mücevher koleksiyonu üretecek. Anlaşmaya göre, Zen'in National Geographic için üreteceği koleksiyonda pırlantaların yanı sıra renkli değerli ve yarı değerli taşlar ile mine tekniği kullanılacak.

60 PARÇA ÜRÜN
Ekim ayında satışa çıkması planlanan koleksiyon 60 parçadan meydana gelecek. Zen'in bu özel koleksiyonuna aralık ayında 20 yeni ürün daha eklenecek. Koleksiyon satışa çıktıktan sonra ilk etapta yılda ortalama 10 bin parçanın satılması bekleniyor. Bu satıştan elde edilen cironun yüzde 12'si ise National Geographic'e ödenecek. Bu rakam minimum 337 bin dolar olacak ve koleksiyonun parçası olan tüm ürünler 'National Geographic crafted by Zen' adıyla satılacak. 9 yılda 28 mağaza açıp 25 milyon dolarlık ciroya ulaşan Zen Diamond'un hedefi 2011 yılına kadar 100 mağaza açmak. Şirket, şu anda yıllık 300 bin parça mücevher üretimi ile Avrupa'nın en yüksek üretim kapasitesine sahip firma. 2005 ve 2006 yıllarında yaptığı ihracat ile sektöründe Türkiye ve Avrupa'da birinci sıraya yerleşen Zen, "pırlantalı mücevher"de dünyada önemli bir yere sahip. Zen'in ürünlerinin fiyatları 200 dolardan başlıyor ve 30 bin dolara kadar çıkıyor. Erkekler için de çok ciddi bir koleksiyon hazırlayan Zen Diamond, yılbaşından itibaren ev aksesuarı alanına girmeye hazırlanıyor.

MÜZAYEDELİK KOLEKSİYON
Zen markası yeni yatırımların dışında çeşitli sosyal sorumluluk projelerine de destek oluyor. Kasım ayında Çırağan Sarayı'nda sekiz çok özel parçadan oluşan bir müzayede düzenlenecek. Zen'in ana sponsoru olduğu gecenin süslemelerini ise Betina Hakko yapacak. Geceye 750 kişi davetli olacak ve biletler bin dolardan satılacak. Rahmi Koç'un Onursal Başkanı olduğu TURMEPA (Amacı, halktan gelen talep ve destek ile Türkiye'nin denizlerinin ve kıyılarının kirletilmemesini ve bu konuda ulusal ve uluslararası kanun ve anlaşmaların uygulanmasını sağlamak) yararına yapılacak bu müzayededen beklenen gelir 2 milyon dolar. Sekiz parçalık, deniz temalı bu mücevher koleksiyonunu Rahmi Koç, Caroline Koç, Siren Ertan, Monic Bernadete gibi isimler resimlerle önceden tanıtacak.