kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 17 Ağustos 2007, Cuma
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

İndirimi zincir yapan kazandı

Ipsos KMG'nin araştırmasına göre yılın ilk yarısında günlük tüketim ürünleri satışı % 16 arttı. En fazla büyüyen kanal indirim zincirleri oldu..
Ipsos KMG'nin araştırmasına göre, bu yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre tüketim ürünleri satışları yüzde 16 artarken en fazla büyüyen kanal yüzde 40 ile indirim zincirleri oldu. Araştırmaya göre, günlük tüketim ürünleri pazarı içinde organize ticaret bu yılın ocak-haziran döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20 büyüyerek, toplam ticaretteki payını yüzde 40.7'ye yükseltti. Bu pay artışındaki en büyük katkı, indirim zincirleri ve zincir dışı süpermarketlerden kaynaklandı. 2007'nin ilk yarısında, bir önceki yılın aynı dönemine göre günlük tüketim ürünleri satışları yüzde 16 artarken en fazla büyüyen kanal yüzde 40 ile indirim zincirleri oldu. İndirim zincirlerinin ticaretteki payı yüzde 7.7 olarak gerçekleşti. Geleneksel ticaret ise ilk 6 ayda, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13.5 büyüdü ve ticaretteki payı yüzde 59.3 olarak gerçekleşti. Geleneksel ticaret içinde bakkal ve orta marketler yüzde 13.8 büyüme ile yüzde 32.8 pazar payına sahip bulunuyor. Ticaretteki payı yüzde 9.1 olan açık-sabit pazarlar da yüzde 13.5 büyüme gösterdi.