kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 5 Ağustos 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

'Yabancı devlerle savaşan sanayinin Don Kişot'uyuz'

Bülent ERDANDAŞ
Yılda 750 milyon adet Derby tıraş bıçağı üreten Azmüsebat'ın genç patronu Abdurrahman Cansu, teknolojileri ve yatırımlarıyla dünyadaki iki önemli markaya meydan okuyor..
İLİŞKİLİ HABERLER
'Yabancı devlerle savaşan sanayinin Don Kişot'uyuz'
Türk sanayiinin patronaj yapısı özellikle aile şirketlerindeki üçüncü kuşaklar sayesinde değişiyor. Yeni nesil genç patronlar, risk alma konusunda babalarından daha cesur. Öğrenimlerini ABD veya Avrupa'da yapıyorlar, en az iki yabancı dil biliyorlar, küresel ekonomiden korkmuyorlar, üretime, satışa, ihracata ve Ar-Ge'ye önem veriyorlar. Bu isimlerden biri de tıraş bıçağında dünyaya meydan okuyan Abdurrahman Cansu...

75 MİLYON DOLAR CİRO
Azmüsebat şirketinin üç genç patronundan biri olan Abdurrahman Cansu, şirketlerini küresel ekonomi kurallarına göre işlettiklerini söylüyor. "Biz başarıyı Tahtakale'de yakaladık. Tahtakale, Cenevizliler ve Venedikliler'den gelen bir heyecanı barındırır. Türk ticaretine ve sanayisine hala Tahtakale enerji verir" diyen Cansu, buradan dünya devleri Gillette ve Wilkonson'a meydan okuyor. Yılda 750 milyon adet Derby markalı tıraş bıçağı üreten ve 48 ülkeye satan firmanın sahibi Cansu "40 milyon dolarlık yatırımla yılda 75 milyon dolar ciro yapıyoruz. Üç yıl sonra 150 milyon dolar ciro hedefliyoruz. Yerli sanayiinin Don Kişot'u biziz" diyor.

TOKAİ DE ONLARIN
Tokai çakmaklarıyla da tanınan firmanın yetkilileri milli sanayi refleksinin korunmasını istiyor. Ar-Ge'ye verdikleri önemi dile getiren Cansu, "Küresel ekonominin iki dev firması ile bizim Ar-Ge'miz yarışıyor" diye konuşuyor. Cansu ayrıca şunları söylüyor: "Dünyada önde gelen beş tıraş bıçağı teknolojisinden birisi bizimki. Bu başarıyı 10 yılda yakaladık. Kendi tıraş bıçağımızı üreterek kimseye bağımlı olmadığımızı gösteriyoruz."