kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 16 Temmuz 2007, Pazartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Çerçeveler artık milenyum stiline yaklaşıyor

DUYGU GÖKMENOĞLU GÜNAYDIN
Güneş gözlükleri artık sadece gözlerimizi güneş ışınlarından korumakla kalmıyor! Aynı zamanda şıklığımızı da tamamlıyor. Bu sene erkekler sportif modelleri, kadınlar ise büyük ve taşlı tasarımları tercih ediyor..
1974 yılında Şişli'de kurulan Şişli Optik'in bugün İstanbul, Ankara, Bursa, Antalya ve İzmir gibi şehirlerde 9 tane şubesi var. Kuruluş; Bvlgari, Versace, Tom Ford, Alain Mikli, Rayban, Vogue, Prada, Chanel ve Dolce& Gabbana gibi dünyaca ünlü markaların gözlüklerini aynı çatı altında topluyor. Güneş gözlüklerinin artık güneş ışınlarından korunmanın yanı sıra kıyafeti tamamlayan bir aksesuvar olarak da kullanıldığını belirten Şişli Optik Genel Koordinatörü Cemalettin Küpeli, sezon trendleri hakkında bilgiler verdi.

TÜRK TÜKETİCİSİ MUHAFAZAKAR
* Çerçevelerde tasarımlar milenyum stiline yaklaşıyor. 2007 yazının en radikal değişimlerinden biri gözlüklerde çerçeve olgusunun yerini büyük tek parça ve çerçevesiz tasarımlara bırakmış olması. Özellikle Vogue, Tom Ford, Chanel, Prada ve Dolce&Gabbana gibi markalarda bu değişim ağırlığını hissettiriyor.

* Gözlük artık kıyafeti tamamlayan bir aksesuvar olarak kullanılıyor. Bu sene erkekler sportif yaşama uygun modelleri, kadınlar ise tek parça, büyük ve taşlı tasarımları tercih ediyor. Kemik gözlükler yine koleksiyonlardaki yerini korurken, metal ve metal kemik kombinler bu senenin in modelleri...

* Erkek gözlüklerinde çoğunlukla siyah ve kahve; kadınlarınkilerde ise siyah, dore ve kahve tonları ağırlıklı olarak kullanılıyor. Altın sarısı bu yıl çok moda... İddialı görünmeyi sevenler için kırmızı, bej ve beyaz renklerde de gözlükler var. Daha çok koyu renk gözlükler, swarovski taşlar ve dore aksesuvarlarla tamamlanmış. Özellikle Dolce Gabbana'nın leopar desenli modelleri çok tercih ediliyor. Altın sarısı Bvlgari ve Versace de çok kullanıldı.

* Türk tüketicisi giderek büyük ülkelerin tüketicisine benziyor. Yine de seçimlerimizde muhafazakar olduğumuz söylenebilir. Renk olarak siyah ve kahve tonlarını çok arıyoruz. Çünkü bu tasarımların uzun yıllar modası geçmiyor. Bireyselliği belli eden model ve renkler batıda olduğu kadar yaygın değil.
Haberin fotoğrafları