kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 23 Haziran 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Savaş zamanı kozmetiğe darbe

Birinci Dünya Savaşı, birçok lüks ürünle beraber kozmetik sektörüne de darbe vurdu. Çünkü savaş şartları kadınları çalışmaya zorladı. Kadınsı güzelliğin yerini daha aktif ve sağlıklı bir görünüm aldı. 1920'li yıllarda ise toplum yepyeni bir görünüm kazandı. Marka da bu durumdan istifade, imajını tepeden tırnağa yeniledi. Pazarlama tarihindeki ilk 'relansman' (aynı ürünün farklı ambalaj ve etiketle tekrar piyasaya sunulması) gerçekleşti. En radikal değişiklik ise kutusunda yapıldı. Sarı zeminde zarif, yuvarlak hatlı yazı ve kenar süsleri yerini, üzerinde büyük beyaz harflerle markanın adının yazıldığı, oldukça sade mavi kutuya bıraktı. Reklamlar da geleneksellikten uzaklaşıyordu. Üstelik artık sadece kadınlara hitap etmiyor, 'tüm aile için ideal seçim' imajını veriyordu.