kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 7 Haziran 2007, Perşembe
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Reklamlar kaldırılmasın sadece sayıları azaltılsın

NECLA GÖRGEÇ
Ünlü sanatçı Yasemin Yalçın'ın şeker hastası kızı Eda'nın gözyaşlarından etkilenerek yaptığı, 'Dondurma reklamları özendirici olmasın' çağrısına uzmanlar olumlu yaklaştı..
Ünlü komedi sanatçısı Yasemin Yalçın'ın, geçtiğimiz günlerde dondurma reklamlarındaki özendiriciliğin azaltılması için yaptığı çağrıya yanıt geldi. Doktorlar Yalçın'a destek verirken, reklamcılar ise üretici firmaların istekleri doğrultusunda hareket ettiklerini belirtip, sorumululuk kabul etmedi. Ancak herbiri konusunda uzman kişilerden yükselen ortak ses, reklamların sayısının azaltılması gerektiği yönündeydi...

HİÇ YİYEMEYECEKLER VAR!

Deniz Atakay (PKU Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği Halkla İlişkiler Başkanı) :
"Bu kadar çok alternatifin olması yiyebilen biri açısından çok güzel. Özellikle Türkiye gibi bir ülkede hasta çocuk sayısı bu kadar fazla iken; bu kadar reklam olmamalı. Tamamen yapılmaması söz konusu olamaz ama hasta çocuklar için de gerekli ürünler getirilip, üretilip, onların da reklamları yapılmalı. Bu çocuklar arasında şeker ve çikolatanın tadını bilmeyen ve hayatı boyunca öğrenemeyecekler var."

HERKES RİSKTE!

Prof. Dr. Hilal Mocan:
"Tüketim toplumunda reklam rekabetin önemli bir parçası. Yayınlanmasın, yapılmasın denilemez elbette. Ancak çocuk sağlığı ve hastalıkları açısından özendirici birtakım reklamların olmaması lazım. Bunun önüne geçmek için gıda konusunda bir etik kurul oluşturulup bir süzgeçten geçirilmeli reklamlar. Çocuklar için zararlı olabilecek gıdaların reklamları da böylece engellenebilir. Sağlıklı beslenme ile ilgili reklamları da görmek isteriz. Bırakın hasta çocukları, sağlıklı çocuklar bile reklamı yapılan ürünler sayesinde büyük risk altındalar. Ailelere çocuklarını koruyabilmek için büyük iş düşüyor.

OBEZİTE YARATIYOR

Doç. Dr. Serap Sivri:
Ekrandan izlediğimiz reklamların yüzde 90'ı gıda üzerine ve bunların hiçbiri sağlıklı besinler üzerine değil. Bunlar sağlıklı çocuklar için bile obezite, hiperkolestrol, diyabet riskini arttıran yiyecekler. Bunları tamamen ortadan kaldırmak yerine daha az ve teşvik edici olmadan yapılması uygun olur.

ZARAR İNDİRGENSİN

Gül AKBAL (Proximity Reklam Şirketi -Panda Dondurma Reklam Filmi Yaratıcısı-):

"Özellikle çocukları ilgilendiren ürünlerde biz kamuoyu araştırması yapmadan işe başlamıyoruz. Kesinlikle salt müşterinin isteği doğrultusunda hareket etmiyoruz. Kamuoyu araştırmaları ve ailelerin görüşleri doğrultusunda bir reklam stratejisi geliştiriyoruz. Ancak maalesef üreticilerin alternatif ürünler konusunda yeterli üretim yapmadığı ortada. Çocuklar için şeker, çikolata ve benzer ürünler her zaman çekicidir. Ancak en zararsız olanı, en zararsız şekilde sunmak gerekir. Biz bu konuda elimizden geleni yapıyoruz."
Haberin fotoğrafları