kapat
12.11.2001
 SON DAKİKA
 EDİTÖR
 YAZARLAR
 HABER İNDEKS
banner
 EKONOMİ
 FİNANS
 MARKET
 TÜRKİYE
 DÜNYA
 POLİTİKA
 SPOR
 MAGAZİN
 SAĞLIK
 KAMPÜS
 HYDEPARK
 ANKETLER
 SİNEMA
 SANAT
 MODA
 KİTAP
 MÜZİK
 TARİH
 GURME
 GEZİ
 OTOMOBİL
 YAT&TEKNE
 HIGH-TECH
 WEEKEND
 MELODİ
 ASTROLOJİ
 SARI SAYFA
 CANLI
 METEO
 TRAFİK
 ŞANS&OYUN
 ACİL TEL
 KÜNYE
 WEB REKLAM
 ARŞİV
 

Yaşlı araçlar hurdaya!

KDV indiriminin getirdiği canlılığı 'geçici' bulan otomotivciler, "Devlet 10 yaşından büyük araçların değiştirilmesini teşvik etsin" diyor ve ekliyor: Böylece çevre de korunur
KDV indirimi 'ha çıktı ha çıkacak' diyerek alımlarını erteleyen tüketici, araçların 1-1.5 milyar lira arasında ucuzlamasıyla otomobil alma planlarını tekrar devreye soktu. Araçların ucuzlamasına paralel olarak şirketlerin de hemen kampanyaya başlaması, yılın son iki ayına daha umutlu girilmesini sağladı. Otomotivciler, yılsonuna kadar 10 bin adet otomobil satışı hedeflerken, şimdi bu rakam 25 bine çıktı. Satışların iki katına çıkmasıyla birlikte otomatik olarak devletin de vergi gelirleri artacak. Ama 'sütten ağzı yanan' otomotivciler, önümüzdeki yılın daha iyi geçmesi için şimdi devlete başka bir öneri getirdi: "Devlet, 10 yıllık aracını hurdaya çıkarıp, yeni araç alanlara devlet belirli miktarda vergi indirimi yapsın."

10 YILLIK ARACA FAZLA VERGİ
Türkiye'de 3 milyona yakın 10 yaşından büyük motorlu taşıtın bulunduğunu belirten sektör yetkilileri, bu tür bir uygulamayla hem pazarın hareketleneceğini hem de çevre kirliliğinin büyük oranda önleneceğini belirtiyor.

Bu tür teşvikler dünyanın birçok ülkesinde de uygulanıyor. Avrupa Birliği ülkeleri vergi indirimi teşviklerinin yanı sıra çevreyi daha fazla kirlettiği gerekçesiyle, 10 yaşından büyük araçlardan daha fazla Motorlu Taşıt Vergisi alıyor. Örneğin Almanya'da Euro 4 standartlarında 1600 cc'lik bir otomobilin vergisi 160 mark iken, Euro 2 standartlarındaki bir aracın vergisi 208 marka kadar çıkıyor.

Yenilenen Audi A4 40 milyara satılıyor
Otomotiv şirketleri, KDV indiriminin ardından piyasayı biraz daha canlandırmak için kampanyalarına hız verdi.

* Doğuş Motor, yeni Audi A4 1.6 modelini 40 milyar liralık etiketle satıyor. A3 modeli ise 30.2 milyar lira.

* Vergi Reformu Kampanyası'na devam eden Tofaş, Taşıt Alım Vergisi'nin yanı sıra Ek Taşıt alım Vergisi'ni de karşılıyor. Brava 1.6 ELX'in satış fiyatı 14.3 milyar.

* Hyundai Assan, Accent modellerinde KDV hariç tüm vergileri karşılıyor. Şirket Sadık Müşteri Programı ile en az bir yıldır birinci el Hyundai araç sahibi olanlara uygun fırsatlar sunuyor.

* Renault, KDV oranını Kangoo Pampa, Scenic RXE, Twingo gibi modellerinde sıfırlıyor.

* Opel, Vectra 1.6 Comfort modelinde 3 milyar 760 milyonluk indirim yaptı. Aracın satış fiyatı 17.9 milyardan başlıyor.

* Seat Leon 1.6, 16 milyar 600 milyon liralık etiketle satılıyor.

* Baylas Otomotiv, Citroen Xsara 2 modelini 16 milyar 547 milyon liradan satıyor. Piccasso modeli ise 17 milyar 833 milyon lira.

* Genoto, Volkswagen Transporter 2.4 D Panel Van'ı peşin ödemede 18 milyar 950 milyondan başlayan fiyatlarla satıyor.

720 milyon dolarlık yeni Vectra
Yenİ başkanları Carl Peter Foster ile yeniden yapılanan Opel, 2002 yılında orta sınıf segmente, yeni Vectra ile hızlı girmeyi hedefliyor. 720 milyon dolarlık yatırımla yenilenen Opel Vectra'nın dünya tanıtımı ise Mart 2002'de Cenevre Otomobil Fuarı'nda gerçekleştirilecek. Yeni Vectra ilk olarak 4 farklı motor ve dört kapılı sedan versiyonu ile pazara sunulacak. Opel, manuel değiştirme fonksiyonun da yer aldığı 5 kademeli otomatik şanzımanı ilk olarak Vectra'da sergileyecek. Şirket, otomobilin model serisini iki yıl içinde yenileyecek. Aracın yollara çıkış tarihi ise Nisan ayını bulacak.

Yeni Range Rover 2002'de geliyor
31 yılda üçüncü kez yenilenen Range Rover'ın fotoğrafları dünya basınıyla aynı anda ilk kez karşınızda. Borusan Otomotiv tarafından önümüzdeki yılın Şubat ayında Türkiye'ye de ithal edilecek aracın iki farklı motor seçeneği bulunuyor: 4.4 lt 8 silindirli benzinli motor ve 3.0 lt 6 silindirli dizel motor. Yeni Range Rover, dört çeker özelliğinin yanı sıra ön ve arkada bağımsız süspansiyonlara da sahip. Arazi yetenekleriyle, sürüş performansını birarada toplayan aracın, dünya lansmanı Ocak ayında Amerika'da yapılacak.

Sınırları zorlayan konsept Chrysler
Ekİm ayında Japonya'da yapılan Tokyo Motor Show'da otomotivciler, geleceğin araçlarını sergiledi. ABD'li Chrysler de bunlardan biriydi. Şirket, ödül kazanan Jeep Willys konseptini daha da geliştirerek, Jeep Willys 2'yi sergiledi. Dört çekerli olmasına karşılık, 100 km/h'ye 10.5 saniye gibi kısa bir sürede ulaşan aracın maksimum sürati 140 km/h. Farklı tasarımıyla ilgi odağı haline gelen Jeep Willys 2'nin ne zaman yollara çıkacağı ise hâlâ bir sır gibi saklanıyor.

Toyota'nın lüks Camry'si siparişle satIlacak
Toyotasa lüks sedan sınıfındaki yeni Camry modelini siparişle Türkiye pazarına sunacak. Camry 2.4 otomatik 84 bin 297 mark (yaklaşık 59.5 milyar)+ 3.5 milyar lira, Camry 3.0 otomatik ise 100 bin 400 (yaklaşık 70.9 milyar lira) mark+ 3.5 milyar liradan satılacak. ABD'de en çok satılan otomobil unvanını alan Camry, "Lüks dünya sedanı" sloganıyla tanıtılıyor. Araç, 153 beygir güç üreten 2.4 lt'lik ve 187 beygir güç üreten 3.0 lt'lik motora sahip. Camry, Türkiye'de 3 yıl/100 bin km garantisiyle satılıyor.

Şirketlerden...
* BP, tüm ürünleriyle birlikte tüm istasyonlarını da kapsayacak bir marka değişim başlattı. Geleneksel BP logosu yerini, şirketin enerji sektöründe kullandığı ve yeşil sarı ve beyaz renklerinden oluşan Helios logosuna bıraktı.

* Goodyear kış lastikleri, Alman otomobil dergisi Autobild'in yaptığı performans testinde en iyi lastik unvanını aldı.

* Ford Otosan ve Elf Selyak işbirliği ile üretilen Ford Motor Yağları, 16 ilde yaklaşık bir ay sürecek programla Türkiye turuna çıktı. Tur kapsamında Ford Motor Yağları, perakendecilere ve tamircilere tanıtılacak.

* Borusan Otomotiv bayii Borusan Oto, Türkiye'de bir ilki gerçekleştirerek, Avcılar'daki BMW merkezinin sınırları içerisinde ayrı bir Araç Teslim Merkezi oluşturdu. Yeni merkezin devre girmesiyle BMW, Land Rover ve Rover marka araçlar müşterilere randevu sistemiyle teslim edilecek.

* Dünya otomotiv devlerine jant üreten CMS Jant, tüketicilere 7 yeni jant modeli daha sundu. İhracatını bu yıl 45 milyon dolara çekmeyi hedefleyen şirket, yaptığı 8 milyon dolarlık yatırımla Türkiye'de ilk kez Isıl İşlemli jant üretimine de başladı.

DÜNYADAN...
Torun Ford: Annem CEO olmama karşı

Dünya otomotiv sektörü geçtiğimiz günlerde şok bir haberle sarsıldı. Yaklaşık 2 yıldır Ford Motor'un CEO görevini yürüten Lübnan asıllı Jack Nasser, Ford Ailesi tarafından görevinden alındı. 170 milyar dolarlık şirketin başına halen Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini yürüten Henry Ford'un ikinci kuşak torunu William Clay Ford Jr, (Bill Ford) geldi. CEO'luk görevine geldikten sonra Newsweek'e konuşan 44 yaşındaki Bill Ford, bu görevi nasıl kabul ettiğini, Nasser'la yolları ayırma nedenlerini ve şirketin geleceğini anlattı. İşte sizlere röportajdan ilginç notlar...

NASSER'I ÇOK BEĞENİRİM!
* İlk önceleri bu göreve gelirken korkuyordum. Çok gencim, ufak çocuklarım var ve aile yaşantısını seven bir insanım. Şimdi başarılı olacağıma inanıyorum. Ancak şu an şirket için büyük vizyonların zamanı değil.

* Annem açıkçası bu işi üstlememi hiç istemedi. Bütün hayatımı kaybedeceğimi düşünüyordu. Annemin babası Firestone'nun CEO'suydu. Nasıl bir hayatım olacağını tahmin ettiğini söyledi.

* CEO adaylarını daha önce dışarıdan hiç izlememiştim. Sadece çok hürmet ettiğim birkaç tanesiyle konuşmuştum. Bu işe geçmeden önce bu iş kimsenin fikrini almak gibi bir kaygım olmadı, çünkü biliyordum ki ben bu işi bir gün yapacaktım.

* Ford ailesi yılda 3 kez toplanır. Ailem benim kararlarıma direk olarak karışmaz. Sadece ne olması gerektiği ile ilgili bana üstü kapalı olarak sinyal verir.

* Jack Nasser her an her yerde iş bulabilir. O da bence bunu biliyordu. Birkaç yıldır pek çok iş teklifi alıyordu. Ama burada çalışmayı tercih ediyordu.

* Ben Nasser'ı çok beğenirim. Tüm dedikodulara rağmen onun da beni beğendiğini bilirim. Biz sadece çok farklı iki kişiyiz. Şirketin geleceği ve dünya genelinde yayılmış 350 bin çalışan için ne daha iyi olacak önemli olan ve tartışılması gereken bu.

METE TANSU



<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap
HAFTANIN SOYLEŞİSİ
Nuriye Akman'ın bu haftaki söyleşisi için tıklayınız

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır