Dondurmada işler iyi gidiyor İtalya'nın tahtı sallanıyor
Algida Genel Müdürü Ahmet Coşar, "Türkiye 2009 sonunda dondurmada dünya ikincisi İtalya'nın tahtına geçer" dedi..
Krize rağmen büyüyen sektörler arasında dondurmanın da olacağını belirten Algida Genel Müdürü Ahmet Coşar, 2008'de Algida'nın büyümesinin yüzde 55'inin ev içi tüketimden sağlandığını söyledi. Yeni sezon açılış toplantısında konuşan Coşar, bu yıl ev içi tüketimde 2008'e göre artış beklediklerini ifade ederek, "Ev içi tüketimin artması ev dışı tüketimin azaldığı anlamına gelmiyor. Pasta büyüyor" dedi. Son 3 yıl içinde yaklaşık 45 milyon euro yatırım ile fabrika kapasitesini iki katına çıkardıklarını dile getiren Coşar, "Yaptığımız yatırımlarla bugün, Unilever içinde Avrupa'nın 2., dünyanın ise 3. büyük dondurma operasyonu konumundayız. İlk sırada ABD sonra İtalya var. Hızla büyüyoruz ve bu yıl sonunda İtalya'yı geçeriz" dedi.
RAMAZAN PAZARI BÜYÜTÜR
Dondurma fiyatlarını artırmadıklarını hatta hatta kimi ürünleri 2005 fiyatlarının altında satışa sunduklarını ifade eden Coşar, özellikle bu yıl fiyat merdivenine çok dikkat ederek girdiklerini söyledi.
TEL KADAYIFLISI TUTTU
Coşar dondurma pazarının 2020'ye kadar gerçekleşecek büyümesinde yaz mevsimine denk gelecek Ramazan aylarının da ciddi etkisinin olacağını dile getirdi. Algida Pazarlama Direktörü Şükrü Dinçer ise, Ramazan ayına özel üretilen tel kadayıflı Carte Dore'a gelen yüksek talep ile bu ürünü devamlı üretme kararı aldıklarını, bu yıl ise yeni ürün üreteceklerini ifade etti.
Yayın tarihi: 18 Nisan 2009, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2009/04/18//haber,03714380D0DF4613819B928F23408DE7.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2009, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.