Bugün size 2009'un trendlerinden söz etmek istiyorum. Araştırmayı
Manajans/Thompson'ın dünyanın dört bir yanında trend yakalayan
Trend İzleme Grubu yapmış.
Öyle görünüyor ki 2009, tüm dünyayı
'durgunlukta yaşamak' kavramıyla tanıştıracak. Global krizin etkisiyle dünya ekonomisinin küçüleceğinden yola çıkan trend izleyicileri, bu yılın 10 top trendini ve dikkat edilmesi gereken de 100 konuyu tespit etmiş.
Yarını düşünmeden, bir anlamda savurganlığa dönüşen çılgın tüketimin yerini daha dikkatli bir tüketimin alacağı kuşkusuz. Yeni bir dünya düzeni kurulurken, herkesin kendine bir çeki düzen vereceği ortada artık. Peki trend konusunun uzmanları önümüzdeki döneme ilişkin neler bekliyor?
Türk reklam dünyasının duayen ismi
Eli Acıman'ın kurduğu Manajans, Thompson ile birleşmişti. Bu ajansın çiçeği burnunda yeni başkanı
Zeynep Başaran ile sohbet ederken, işte hem şirketlerin hem de bireylerin, böylesi zor yıllarda nasıl pozisyon alırlarsa iyi olur konusunda bir anlamda yol haritası çizen bu trendlerin neler olduğunu öğrendim.
Trendlere şöyle bir bakınca aslında hem dünyada hem de
Türkiye'de çeşitli uygulamaların başladığını görüyorum. Yılın en önemli trendlerinden biri 'küçük güzeldir' mesela. Ekonomiler küçülürken, ürünlerde de bir küçülme yakında dikkatlerinizi çekecek. Küçük otomobil pazarının giderek payını artırdığı ortada zaten.
Bir diğer trend
'eve dönüş', işini kaybeden ya da para harcamaktan çekinen insanlar daha çok evde vakit geçirmeye başlayacak. Buna bağlı bir başka önemli trend ise
'samimiyet'. Yapaylık prim yapmayacak yani! Deniyor ki ev partilerinin artacağı bir döneme giriyoruz. Hal böyle olunca, internet, ev sineması öne çıkacak. Türk filmlerinin patlaması da samimiyet trendinin bir göstergesi olarak sunuluyor.
Araştırmalar gösteriyor ki,
'do it yourself' yani
'kendin yap' pazarı da bu dönemde cazip hale geliyor. Bu yüzden de trend izleyicileri, şirketlere örneğin
'kendi badanasını kendisi yapacak' olan müşterilere uygun ürünler ve hizmetler sunmak için hazırlanın komutu veriyor. Tabii bu da bir başka trendin habercisi oluyor. O da harcama yaparken
'değerini' bulan seçimler. Yani deniyor ki örneğin kozmetikte üç etkiyi tek üründe veren markalar öne çıkacak.
'Küçük mutluluklar'da global krizde öne çıkan bir trend olarak sunuluyor. Neticede bir ruj çok pahalı değil ama bir kadın satın aldığı bir ruj ile mutlu olabiliyor. Ya da pahalı restoranlara gidemeyen ya da gitmek istemeyenler, kafelerde dostlarıyla buluşup aynı keyfi yapacak artık.
Türkiye'de bir biri ardına açılan paketlerle şu sıralar tüketimin artması bekleniyor ki çarklar yeniden dönmeye başlasın. Ancak trendler gösteriyor ki insanlar bir miktar tüketime yönelse de bundan sonra artık çok daha dikkatli para harcayacak. Ne de olsa hiçbir şey eskisi gibi olmayacak artık.
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir.
Ayrıntılar için lütfen
tıklayın
Bugünkü Tüm Yazıları
2009 trendi: Durgunlukta yaşamak-Küçük Güzeldir
Yayın tarihi: 27 Mart 2009, Cuma
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2009/03/27//haber,2F031442D3DC48B4A6185F824140A826.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2009, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.