kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
21 Mart 2009, Cumartesi
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak Buzz
 
24 Saat
24 Saat

Sanki cinsellikle yoğrulmuş Antonioni filmi

ATİLLA DORSAY
ATİLLA DORSAY
27.02.2009
Tümüyle başarılı olmayan, ama ilgiye değer bir ilk film.
Birbirlerine hiç uygun değilmiş gibi gözüken (ama bu hiç bilinir mi?) bir çiftin öyküsü.
Görünürde resim çekmekten başka bir şey yapmayan, yakışıklı olmaktan çok sempatik Mert. Ve yine görünürde bir işi olup bir ofiste çalışan güzel, alımlı eşi Selin.
Onları ikisinin, ama özellikle Mert'in hayat karşısında ne denli zayıf ve pasif olduğunu veren sahnelerle tanıyoruz. Örneğin eve hırsız giriyor, Selin fark edip haber veriyor, ama Mert uyur taklidi yapmakla yetiniyor! Birlikte çıktıkları Ege gezisinde benzini biten ve aslında son benzinini daha önce yolda rastladıkları iki genç kıza vermiş olan Mert, benzin arayıp bulan ise Selin oluyor. Geceyarısı o sefil ve şüpheli oteli öneren Mert. Ama orada olup biteni, yani yosmaların yol kenarında ağır vasıta şoförleriyle işi pişirdiklerini keşfedip, bundan kendi evliliklerini kurtarmak için yararlanmayı öneren de Selin. Bunu bir sorun haline getirense, aldığı tüm zevke karşın -veya belki tam da o yüzden- yine Mert oluyor! Sanırım anladınız; bu zekice kotarılmış bir tür Antonioni filmi. Aynı zamanda, Nuri Bilge'nin İklimler'ine de bir 'nazire' sayılabilir. Ama içine bol cinsellik katılmış olarak! Filmde klasik erkek maçoluğu ve kadının sömürüsü, bir eldiven gibi tersine çevriliyor. Hikâyede güçlü olan, duruma hakim olan kadın... Bu yol filmi, bir tür kadına saygı, kadını yüceltme gösterisine dönüşüyor.
Ve de öylesine sahici duruyor ki, sanki yönetmen bu kadını tanımış, bu serüveni bizzat yaşamış gibi...
Evci, bu hınzır öyküyü kabul ettirmek için gerekli oyuncuları bulmuş. Mert'te Kaan Keskin o sempatik, sakin, pasif genç adama iyi oturmuş. Selin'deyse Gülçin Santırcıoğlu tam o kadın olmuş: Masumiyetle meşumluk arasında gidip gelen, buz gibi soğukluğunun ardında bir volkan saklayan, anıtsal bir bulmaca-kadın.
Erkeğine bir çocuk gibi bakan, koruyan ve savunan bir eş. Onsuz bu film ne olurdu, söylemek zor...

İki Çizgi * * *
Yönetim ve senaryo: Selim Evci/
Görüntü: Meryem Yavuz/
Müzik: Frapan/
Oyuncular: Gülçin Santırcıoğlu, Kaan Keskin, Perihan Kurtoğlu, Mehmet Aslan, Yakup Yavru/ Evci Film yapımı.