kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
15 Mart 2009, Pazar
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak Buzz
 
24 Saat
24 Saat

Uçuş emniyeti de bizde beş yıldızlı

20.02.2009
- Uçuş güvenliği konusunda diğer ülkelere göre durumumuz nedir?
- Uçuş emniyeti bu işin ruhudur, THY'nin en önem verdiği konu da budur. İşin içinden geldiğim için söylüyorum; uçakların bakımı yüzünden çok fazla sorun çıkmaz. Emniyet, uçucu ekibin, kokpit ekibinin davranışlarıyla ilişkilidir. Talimatımız şudur bizim; hava şartları kötüyse, buzlanma varsa, şu varsa bu varsa, inme, pas geç. Her zaman bir alternatif havaalanı vardır.
Bir ameliyathane işletmek kadar hesap kitap yaparak işletiyoruz bu kurumu.
Şunu söylemem lazım; uçuş emniyetinde THY beş yıldızdır. Star Alliance'a üyeyiz, onların standartları neyse onu sağlıyoruz.

- Sarhoş pilot olayları?
- Aynı gün atıyoruz! Havacılık emniyetindeki tabulara kimse dokunamaz.

- Nedir o tabular?
- Uçuş ekibinin bırakın alkolle ilgisini, istirahatine bile önem veriyoruz. Altı ayda teste alır, muayene ve tedavi ederiz. Havacılıkta emniyet için harcanan paranın haddi hesabı yoktur. En iyi uçağımız Boeing 737, diyelim ki değeri 40-50 milyon dolardır. Sadece metal bir ağırlık olarak düşünün, 2-3 milyon dolar etmez. Bu parayı niye veriyoruz? Uçuş emniyetine, yedek servis sistemlerine, motoruna... Radarları vardır, pilotlar asla onu kötü hava şartlarının içine sokmaz. Kaza niye oldu sorusunun cevabı da yoktur. 1.5 milyonda bir seferde kaza oluyor dünya ortalamasına göre, Türkiye ortalaması çok daha iyidir.