kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
11 Mart 2009, Çarşamba
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Bir buçuk saatte Eskişehir'e geldi sıra İstanbul'da

Olcay AYDİLEK - ANKARA
11.03.2009
Yüksek Hızlı Tren ilk sınavı geçti. Gazetecileri ve demiryolcuları ağırlayan tren, Ankara-Eskişehir arasını 1 saat 27 dakikada kat etti. Sırada İstanbul hattı var..
Türkiye'nin gündemine 1970'li yıllarda giren hızlı tren, düşten gerçeğe dönüştü. Ankara-Eskişehir hattında cuma günü sefere konulacak olan Yüksek Hızlı Tren (YHT), ilk sınavı başarıyla geçti. TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, 13 Mart'ta Başbakan Tayyip Erdoğan tarafından açılışı yapılacak olan YHT hakkında bilgi verdi. İşte, hızlı trenle ilgili merak edilen soruların yanıtları:

* GÜNDE 4 SEFER: Ankara ve Eskişehir'den günde karşılıklı 4 sefer yapılacak. Ankara'dan kalacak ilk trenin sabah saat 07.00'de hareket etmesi planlanıyor. Akşam son sefer 17.00'de.

* YENİ YOL: Ankara-Eskişehir arası 245 km. 197 kilometresi hızlı tren hattı olarak yeni yapıldı.

* HIZ 250 KİLOMETREYE ÇIKACAK: Tren, saatte 250 kilometre hıza kadar çıkacak. Ancak, her bölgede bu hız söz konusu olmayacak. Ankara'da hemzemin geçitlerin bulunduğu bölgelerde, tren saatte en fazla 120 kilometre hız yapacak.

İSTANBUL HATTI 5 YIL SONRA
* SEYAHAT SÜRESİ:
Ankara-Eskişehir seyahat süresi başlangıçta 1 saat 27 dakika olacak. Ankara'daki hemzemin geçitlerin daha güvenli hale getirilmesi ve Eskişehir Garı'nın yer altına alınmasının ardından süresi, 1 saat 5 dakikaya düşecek.

* HIZLI TREN GARI YAPILACAK: YHT için Ankara'da hızlı tren garı inşa edilecek. Gar, yap-işlet- devret modeliyle yapılacak. Ankara-İstanbul, Ankara- Konya ve Ankara-Sivas projelerinin tamamlanmasıyla Ankara'ya günde 50 bin yolcu gelecek.

* 'KARA KUTU' OLACAK: Trenin, her kilometrede yapacağı hız bilgisayara yüklenecek. Makinist, bu sınırları geçtiğinde sistem devreye girecek ve otomatik frenle hız düşecek. Trenin, her hareketi uçaklarda olduğu gibi kaydedilecek.

* KALP KRİZİ DE DÜŞÜNÜLDÜ: Makinistin, başta kalp krizi olmak üzere ani bir sağlık sorunu yaşama riski de göz önünde bulunduruldu. Makinist, 30 sanayide bir sisteme dokunmak zorunda. Tren, sisteme dokunmaması durumunda makinistin, 'bilincini kaybettiğini' varsayarak yavaşlayıp, duracak.

* İSTANBUL'A DEVAM: İstanbul'a devam edecek yolcular, konvansiyonel olarak bilinen normal trenlere aktarma yapacak.

* ESKİŞEHİR-İSTANBUL İNŞAATI: TCDD, Eskişehir-İstanbul hattını inşa edecek Çin-Türk ortaklığına yer teslimini yaptı. Bu hattın en az 5 yıl sonra hizmete girebileceği hesaplanıyor.