kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
11 Mart 2009, Çarşamba
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Kredi kartına güven arttı

ANKA
Giriş Saati : 11.03.2009 14:30
Güncelleme : 11.03.2009 18:33
Yeni Haber
MasterCard Türkiye tarafından yapılan MasterIndex isimli araştırma, tüketicilerin kredi kartına olan güvenlerinin arttığını ortaya koydu...
MasterCard Türkiye tarafından yapılan MasterIndex isimli araştırma, tüketicilerin kredi kartına olan güvenlerinin arttığını, kredi kartına güvenmeyenlerin oranının 2004'de yüzde 45 iken, Ocak 2009 itibariyle bu oranın yüzde 5'e düştüğünü ortaya koydu.

Araştırma tüketicilerin toplam harcamalarının yüzde 40'ını, 45-54 yaş aralığındaki kişilerin de yüzde 47'sini kredi kartıyla gerçekleştirdiklerini gösteriyor.

MasterCard tarafından tüketicilerin kart kullanım alışkanlıklarını ve harcama eğilimlerini belirlemek amacıyla 1998 yılında bu yana altı ayda bir düzenlenen MasterIndex Araştırması 10. yılını doldurdu. MasterIndex 10. yıl araştırmasında, tüketicilerin kart kullanım alışkanlıkları, yatırım ve tasarruf eğilimleri geçmişten günümüze kıyaslamalı olarak değerlendirilirken, gelecek 10 yılla ilgili kanaat önderlerinin görüşlerine de yer verildi. MasterCard tarafından altı ayda bir düzenlenen ve Türkiye'nin kentsel nüfusunu temsil eden 11 il merkezinde 15 yaşın üzerindeki 1000 kişi üzerinde Aralık 2008 sonu ile 15 Ocak 2009 tarihleri arasında yapıldı.

MARKET VE GİYİM HARCAMALARININ YÜZDE 72' Sİ KARTLA

Araştırma sonuçlarını düzenlediği basın toplantısıyla açıklayan Mastercard Güney Doğu Avrupa Genel Müdürü Özlem Erçelen İmece, kredi kartlarının artık günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası haline geldiğini söyleyerek " Giyim, akaryakıt, süpermarket ve internette alışveriş deyince ilk tercih artık kredi kartı. Tüketiciler süpermarket harcamalarının yüzde 72'sini, giyim mağazalarından yaptıkları alışverişlerin de yüzde 71'ini kredi kartı aracılığıyla gerçekleştiriyorlar" dedi. İmece kredi kartlarının bir finansman kaynağı olmadığını vurgulayarak, tüketicileri kredi kartını harcamalarını takip ve kontrol etme ve planlama açısından uygun bir enstrüman olarak görmeleri uyarısında da bulundu.

10 YIL SONRA NAKİT VE ÇEK KULLANIMI KALMAYABİLİR

Araştırma sonuçları hakkında bilgi veren Özlem Erçelen İmece, cüzdanlarda ortalama 2 kredi kartı bulunduğunu belirterek " 2003 yılında ayda ortalama 4 kere kullanılan kredi kartı sayısı bugün itibariyle ayda ortalama 8 kez kullanılıyor. Katılanların yüzde 79'u gelecek 10 yılda kredi kartlarının ayda ortalama 11 kez kullanılacağını düşünüyor. Gelecek yıllarda cüzdanlardaki kredi kart sayısının da ortalama 2.3'e çıkacağı öngörülüyor. Araştırmaya katılanların yüzde 44'ü ise 10 yıl içinde nakit ve çeklerin yerini tümüyle kredi ve banka kartının alacağı görüşünde" diye konuştu.

ÖDE GEÇ KARTLARI SAYISI İKİ ÜÇ KAT ARTACAK

Genel Müdür İmece, tüketicilerin 20 TL üzerindeki alışverişlerde kredi kartını tercih ettiğini 10 TL'nin altında ise nakit kullanımından yana olduğunu belirterek şunları söyledi:

" Bizim öde geç veya temassız kart dediğimiz sistemle artık kredi kartlarını hayatın her alanında ve her türlü harcama için kullanabileceğiz. Şu anda 3 banka ile ulaşım alanında öde geç kartlarımız bulunuyor. Bir ay içinde üç bankayla daha bu konuda anlaşma yapacağız. 2009 sonu geldiğinde anahtarlık, cep telefonu ve saatle ilişkilendirilmiş kredi kartlarının sayısının iki üç kat daha artacağını hep birlikte göreceğiz."

SIRADA BEKLEMEYE TAHAMMÜL SINIRI TÜRKİYE DE EN FAZLA 7 DAKİKA

İmece, Türk tüketicisinin gelişmiş ülkelere göre daha sabırsız olduğunu, kuyrukta bekleme süresine tahammülün küresel ölçekte 10 dakika, Türkiye'de ise bu oranın 7 dakika olduğuna, öde geç sisteminde bu sürenin 0.3 saniyeye kadar ineceğine işaret etti.

Kartların bölgesel dağılım sonuçlarını da değerlendiren Özlem Erçelen İmece Karadeniz bölgesinde yaşayan ve kredi sahibi olan tüketicilerin toplam harcamalarının yüzde 46'sını, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesinde yaşayanların ise yüzde 36'sını kredi kartıyla yaptıklarını açıklayarak şu bilgileri verdi:

"Karadenizliler bu konuda lider. Karadenizlilerin yüzde 60'ın üzerinde bölümünün kredi kartı var. Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da bu oran yüzde 47'ye kadar düşüyor. Marmara ve Ege bölgesinde yaşayanlar ise yüzde 58 ile kart sahipliğinde ikinci sırada bulunuyor. Araştırmaya göre Marmara, Ege ve Akdeniz bölgesinde kart kullanımının sıklığı yükseliyor. Bu bölgelerde ayda ortalama 8 kez kart kullanılırken İç Anadolu'da bu oran 6'ya kadar düşüyor."

BİRİKEN PUANLAR GİYİM KUŞAM VE GIDAYA GİDİYOR

Araştırmadan yaklaşık her dört kredi kartı sahibinden 3'ünün yani yüzde 75'e yakın bölümünün internetten kartla hiç alışveriş yapmadığı gibi önemli bir sonucun çıktığını kaydeden İmece, "10 yıl sonra kredi kartı ile internetten alışveriş yapma sıklığının ayda 5'e çıkacağını düşünüyoruz" dedi.

Genel Müdür İmece, kart sahiplerinin biriken puanlarını giyim-kuşam yanı sıra gıda harcamalarında değerlendirdiklerini aktararak, kredi kartının avantajlarında akla ilk gelen şeyin de taksit ve para puan olduğunu söyledi.

"BANKALARA İLHAM VERİYOR"

MasterCard Güney Doğu Avrupa Genel Müdürü Özlem Erçelen İmece araştırmanın genel sonuçlarıyla ilgili olarak da özetle şu görüşleri ifade etti:

"On yıldır düzenli olarak gerçekleştirdiğimiz MasterIndex araştırması, Türkiye'de ödeme sistemleri için önemli bir bilgi hazinesi niteliği kazandı. Araştırma, MasterCard'ın ve üye bankalarımızın tüketicilerin beklentilerine yanıt veren birçok ürün ve hizmet geliştirmesine ve benzersiz kart programlarını hayata geçirmesine katkıda bulundu. MasterIndex'in 10. yılında özel bir çalışma yapmak istedik ve 10 yıllık verilerle sektördeki gelişmeleri, değişen tüketici trendlerini gözler önüne serdik. Geçmişi incelediğimiz noktada geleceğe de ışık tutmadan edemedik ve her biri alanında uzman kanaat önderlerinin ödeme sistemlerinin geleceğine ilişkin öngörülerini aldık. Umarız MasterIndex'in 10. yıl sonuçları bugüne kadar olduğu gibi halkımıza yeni ürün ve hizmetler olarak geri döner" dedi.