* İÇİNİZE ATMAYIN: Fikrinizin çalınmasından korkmayın. Ama şunu bilin ki, o fikri gerçekleştirmezseniz, çalınmaz. Fikir zaten o sayfa kullanıma açıldığı zaman çalınmaya açıktır. Büyük bir holding aynısını sıfırdan yapıp daha başarılı olabilir. Fikrinizi güvendiğiniz kişilerle paylaşın. "Fikri kimseye söylemem, içimde tutarım" demek yanlış. Önemli olan fikir değil, onu hayata geçirmek; bunun için de çok çalışmak gerek.
* DEVRİMCİ OLMASA DA OLUR: Fikrin mutlaka çok yatarıcı, dünyayı değiştiren bir şey olmasına gerek yok. Çok basit bir fikir bile ticari başarı kazanabilir. Bir şeyin kopyası olmak veya Türkiye'ye uyarlamak, fikrin değerini düşürmez. Önemli olan ticari başarı için onun gerekliliklerini yerine getirmek. Örneğin bebek malzemeleri satıyorsa, bebek piyasasının nasıl çalıştığını bilmek gerek. İş, sadece yazılım işi değil. Yoksa yazılımcıların hepsi çok iyi birer girişimci olurdu. GittiGidiyor'un iki kurucusu da mimar mesela.
* PARASIZLIĞI GÖZE ALIN: Her işte olduğu gibi internette de belli bir zaman kârsızlığı, para kazanmamayı göze almak gerek... Amazon, 10 yıl boyunca kâr etmemişti.
* DENEMEYE DEVAM EDİN: İlk denemenizde başarılı oacaksınız diye bir kural yok. Hayalkırıklığı yaşayabilirsiniz. Ama bu hayalkırıklıkları, ABD'de çok olumlu bulunur. Walt Disney, Walt Disney'i kurmadan önce beş tane başarısız girişimde bulunmuş. Başarısız olmak aslında çok büyük bir tecrübe getirir. Fakat bunun maliyeti çok olursa, motivasyonunuz
* KRİZLERİ BOŞVERİN: İşe başlamak için doğru zaman yoktur; kriz olabilir, evlenebilirsiniz, çocuğunuz olabilir. Üstelik yaş büyüdükçe, risk çoğalıyor. Bu nedenle hemen herkese hazır maaşını bırakıp, internet işine girmek zor geliyor. Ama riske girenler girişimci oluyor. Riskin belirsizliği fazla ama getirisi de fazla.
* İLK ADIMI ATIN: İlk önce küçük bir finansman bulmak gerek. Bir şirketin kuruluş masrafları veya bir ofis kirası ilk aşamada yeter. Kriz ortamında birçok şeyi daha az maliyetle halledebilirsiniz. Krizi fırsata döndürmek elinizde...
* HEMEN PAZARLAMAYIN: Siteyi açmadan birilerine pazarlamaya giderseniz, içi boş olur. Doğrudan işi yapmak gerek. Sonra arılar gibi herkes o çiçeği bulur.
* İSMİ BOŞVERİN İŞLEVE BAKIN: Sitenin ismi (domain) çok önemli değil. İş kaliteliyse, isim akılda kalır. Ama kolay okunabilmesi önemli. Buna rağmen idefix veya NTVMSNBC gibi ismi zor okunan siteler çok başarılı oldu. Veya Ekşi Sözlük çok mu güzel bir isim? Hayır, ama marka oldu.
* REKLAMIN KÖLESİ OLMAYIN: Reklam gelirine bel bağlamamak gerek. Reklam geliri ikinci planda olmalı. Üyelikten veya satıştan para kazanılır. Çünkü bir kriz anında reklamlar anında kesilir.
* FULL-TIME ÇALIŞIN: Bir internet sitesi kuruyorsanız, bu işe tam zamanlı odaklanmanız gerek. Yani süregelen işinizle birlikte yan iş olarak yapmanız biraz güç. İşteyken başlayabilirsiniz ama işten ne zaman ayrılacağınızı planlamanız lazım.