kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
14 Şubat 2009, Cumartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Mağazalar yaz sezonunu açtı

Giriş Saati : 14.02.2009 11:30
Güncelleme : 14.02.2009 21:05
Yeni Haber
Yurdun büyük bir bölümünde ağır kış koşulları etkisini sürdürürken, satışlarını hareketlendirmek isteyen ve aralarında uluslararası markaların da bulunduğu çok sayıda mağaza, yaz sezonunu açarak, vitrinlerini renklendirdi.

Türkiye'nin en sıcak kentlerinden Adana'da, yaz sıcaklığının hissedilmeye başlandığı vitrinlerde klasik pantolon takımların yanı sıra deri elbiseler ve bermuda pantolonlar dikkati çekiyor.

Aksesuar Koleksiyonunda ise siyah nikel, gümüş ve altın tonlarında takılar, deri örgü, korsaj ve bağlamalı kemerler, rugan ayakkabı-çantalar, ipek ve keten şallar öne çıkıyor.

Siyah, beyaz ve antrasit tonlarına, nar çiçeği, fuşya, mor, sarı ve mürdüm renkleri eşlik ederken, şehir hayatından tropik mekanlara göndermeler yapılıyor. İş, kokteyl ve gece elbiseleri, triko elbiseler, ipek ya da koton bluz ve gömlekler öne çıkan tasarımlar olarak dikkati çekiyor.

Erkek Koleksiyonunda ise üç parçalı takımlar, tek ve çift düğmeli blazer ceketler öne çıkıyor. Trençkot ve yazlık montlar, klasik ya da tasarım ağırlıklı deri ceketler sezon yeniliklerinin başında geliyor.

KONFEKSİYONCULAR MEMNUN

Uluslararası ünlü birçok markanın Adana ve Mersin'deki bölge bayisi Meteks Tekstil Yönetim Kurulu ve Adana Genç İşadamları Derneği Başkanı Mehmet Işıkay, art arda geçen dini bayramlar, ardından gelen yılbaşı ve cazip indirimlerle piyasayı ayakta tuttuklarını, yaz sezonunu da erken açarak bu hareketliliğini sürdürmeyi planladıklarını bildirdi.

Işıkay, dünyada yaşanan küresel ekonomik krize rağmen Türkiye konfeksiyon sektöründe markalarını yaratanların bu olumsuzluklardan daha az etkilendiklerini savunarak, ''Her zaman dile getirdiğimiz markalaşmanın önemi bir kez daha anlaşıldı. Çünkü, özellikle konfeksiyon ve ayakkabı da müşteri alıştığı markasından kolay kolay vazgeçmiyor'' dedi.

Bu yıl sezon başı olmasına rağmen yaz ürünlerinde fiyatların da makul seviyede olduğuna dikkati çeken Işıkay, ''Eskisi gibi artık uçuk kaçık diye tabir edilen fiyatlar yok. Bu nedenle müşteri uygun fiyatla ürün almak için sezon sonu indirimlerini beklemek zorunda kalmayacak'' diye konuştu.

YÜZDE 80 İNDİRİME BİR DE 12 TAKSİT

Bu arada, birçok mağaza yaz sezonunu açarken, bazı mağazalar da yüzde 80'i bulan indirimlerin yanı sıra 12 aya varan taksit avantajlarıyla da kışlık ürünlerini elden çıkarmaya çalışıyor.

Mağaza vitrinlerinde ''son fırsat, kaçırmayın'' şeklindeki yazılar ve indirim oranlarıyla müşteri çekmeye çalışan mağazalar, oluşan talepten memnun olduklarını bildirdiler.