kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
14 Şubat 2009, Cumartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Hakan Kodal

'AVM'lerde 6 yılda yaratılan imajı 6 ayda mahvettik'

13.02.2009
AYD Başkanı Hakan Kodal, alışveriş merkezlerindeki kira indirimleri ve kepenk kapatma polemikleriyle ilgili "Son 6 yılda yaratılan imajı 6 ayda mahvettik. Rezil olduk" dedi..
Kuruluşu geçtiğimiz hafta tamamlanan Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hakan Kodal, sektörüdeki kira indirimi ve kepenk kapatmalarla ilgili olarak 'Son 6 yılda yaratılan imajı 6 ayda kaybettik. Dünyanın her yerinde yatırımcılar perakendecilerle sorun yaşayor. Ancak kepenk kapatma olayları yaşanmıyor. Rezil olduk" diye konuştu. AYD'nin sektörde 'sorumlu liderlik' rolünü üstleneceğini de söyleyen Kodal ticari tartışmaların içinde olmayacaklarını söyleyerek "Meslek örgütleri pazarlıkların içinde olmamalı' dedi. Krizle birlikte yatırımcıların en büyük sıkıntısının nakit olduğunu vurgulayan Kodal, "Sorun AVM ya da caddelerin değil perakendenin sorunu" diye konuştu. Sektörde 10 milyar doları yabancı olmak üzere toplam 30 milyar dolar yatırım yapıldığını söyleyen Kodal, kriz öncesinde 50 milyar dolar olarak tahmin ettikleri büyümenin kriz nedeniyle 3-4 yıla çıktığını söyledi. Kodal, AYD'nin 55 alışveriş merkezine sahip 25 kurum ve 2 milyon metrekare alan ile sektörün yüzde 50'sini temsil ettiğini açıkladı.

BAŞARISIZLAR SES ÇIKARDI
İcra Kurulu Üyesi Koral Özgül ise zor zamanların güçlü markalar çıkardığını söyleyerek "Anadolu'daki dört merkezimizde yer alan bazı lokal markalar bizleri şaşırtacak kadar hızlı adapte oldular." dedi. Özgül sektörde başarısız olanların daha çok ses çıkardığını da sözlerine ekledi.

KÂR MARJLARI DARALDI

* Yatırım ortamında nakit sıkıntısı arttı

* Yatırımların geri dönüş süresi uzadı

* Kâr marjları daraldı

* Tedarikçinin finansman sorunu arttı

* AVM'lerde büyüme yavaşlayacak. Sindirme dönemi başlayacak

* Lokal mağazalar ulusallaşacak

* Elektronik gibi tematik konseptler yaygınlaşacak