Ceza, rap müziğin bol pantolon ve ritimler üzerine uydurulan müziklerden ibaret olmadığını gösteriyor.
Bu albüm gözü karartmış
ÖZGÜR ÇAKIR MÜZİK
17.01.2009
Kapak pozları, aldığı ödüller ve yaptığı düetlerle gündeme gelen Ceza, Killa Hakan'la birlikte çıkardığı Bomba Plak albümündeki underground tavrıyla eski günlerini hatırlatmayı başarıyor..
Türkçe rap müzik örneklerini yıllar önce ilk defa duymaya başladığımızda farklı tepkiler vermiştik. Kimileri bunun olamayacağını iddia ediyor, kimileri sözleri anlamadığınan ve ortada bir melodi olmadığından yakınıyor kimileri de bu akıma kendini bırakmaya başlıyordu. Nasıl 80'lerin sonunda görece daha fazla kentleşmiş yerlerde onlarca rock grubu pırtlak gibi çıkmaya başladıysa 90'ların sonunda da hip hop ve rapçi gençler bir araya gelmeye ve müziklerini icra etmeye başladı. Ceza da bu gençlerden biriydi. 15 yıl içinde çok şey değişti tabii ki. Neresinden bakılırsa bakılsın Türkiye'de bu işi profesyonel anlamda en iyi yapan isim Ceza. Müziği her şeyiyle yaşadığı ilk albümünden beri çok belli. 2000'de çıkan Meclis- i Ala İstanbul, Med Cezir ve Rapstar albümleriyle iyice ünlenen Ceza, özellikle bu albümlerde daha belirgin bir protest ve politik bir tavır içindeydi. Daha sonra onlarca konser büyük festivaller, klipler ünlü isimlerle düetler, alınan ödüller (şu sıralar ATV'de yayınlanan Adanalı dizisinde kullanılan parçası) derken sokaktan uzaklaştığı gerekçesiyle hayal krıklığına uğratan Ceza, Killa Hakan'la beraber geçen günlerde Bomba Plak isimli bir albüm yayınladı. Açıkçası albüm son zamanlarda çıkan enerjisi en güçlü işlerden biri. Ceza öfkesini sanki yeniden kuşanmış. Açılış parçası Bu Bizim Yolumuz iyi bir seçim olmuş. Üzerimizde Gözler tam bir yol şarkısı. Bomba Plak'taki elektro sazın kullanımı çok iyi bir hava katmış. Paydos ise albümün en güçlü paçalarından biri. Parçada nefretle pozitif duygular bir arada. Üstelik, Yeni nesil nereye gidiyor acaba belki de yolun sonuna/Panik yok uyanık olun gençler diyerek de olgunlaştığının ama uslanmadığını gösteriyor. Albümde sözlerdeki sokak dilinin olanaklarının sonuna kadar kullanılması da samimiyeti güçlendiriyor. Gerçi bunda Killa Hakan'ın da payı büyük. Killa, Ceza kadar tanınmasa da, Ceza'ya göre daha kirli bir sese sahip olması ve agfresif vokalleri ve sözleriyle nereye ne zaman pas atacağını bilen iyi bir futbolcu gibi. Kimilerinin çok da ciddiye almadığı Türkçe rap müziğin, Türkiye'de güçlü bir damar oluşturduğunu bu albüm kanıtlıyor. Bu yüzden Bomba Plak sadece rap sevenlerin değil, diğer müzikseverler de en azından dinleme girişiminde bulunabilir.
Ceza ve Killa Hakan-Bomba Plak-Dolunay Müzik
Yayın tarihi: 17 Ocak 2009, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2009/01/17//haber,1CA316A05F1D49E09750BD989B196FDC.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2009, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.