Mağaza kiraları tartışma konusu olan AVM’lerin yeni gözde yatırım alanları standlar ve kiosklar oldu. Düşük sermayeyle büyük kazanç vaat eden standları, büyük markalar da ürünlerini tanıtmak için kullanıyor.....
Para dergisinin haberine göre Alışveriş Merkezi (AVM) yatırımlarının hızı kesildi. Önce sigara yasağı, ardından global kriz ve kiracılarla yaşanan kira bedeli tartışmaları 2008'in sektör açısından oldukça buhranlı geçmesine neden oldu. Yeni yıla da bu duygularla giriliyor. Ancak şu anda yaşanılanların geçici olduğu düşüncesi hem yatırımcı hemde girişimci ayağında hakim. Bu nedenle, bu dönemi fırsat olarak gören birçok girişimci AVM'lerde şansını denemek istiyor. Özellikle de stand ve kiosk ayağında. Hatta mağazacılık tecrübesi olanlar bile AVM içinde stand açmak için hazırlık yapıyor.
SATIŞ MI, TANITIM MI? AVM'lerdeki standlar satış ve tanıtım amaçlı olmak üzere iki kategoriye ayrılıyor. Satış standları, AVM'lerdeki mağazalara göre daha küçük alanlara sahip. En küçüğü 1-2, en büyüğü ise 12-15 metrekare alana sahip. Orta ve uzun vadeli kullanılan standlara 'kiosk' da deniyor. Kısa dönemli olanlar, genelde tanıtım amaçlı kullanılıyor. Ancak bazen işin içine satış da girebiliyor. Bunlar da kısaca 'stand' diye adlandırılıyor. Tabii girişimciler istediği standı istediği AVM'de kafasına göre açamıyor. Bunun birtakım kuralları var. En başta, satış standlarında satılacak ürünlerin AVM'nin mağazalarına rakip olmaması gerekiyor. Mağazalarda satılanları tamamlayıcı ürün ve hizmetlerin şansı daha fazla. Standların bulunduğu noktaların AVM içinde trafiğin yoğun olduğu yerlerde olması başarı için önemli bir koşul. Tabii aynı zamanda mağazalar ve gelen ziyaretçiler için bir engel teşkil etmemeli.
SAYILARI HER GÜN ARTIYOR Standlar, genelde yeni girişimciler için ürünlerini veya markalarını tanıtma ve geliştirme mekanları oluyor. Takı, aksesuar, şekerleme, meyve suyu veya yeni girişimcilerin getirdiği bardakta mısır, makarna gibi ürünler ağırlıkta. Standların kira sözleşmeleri bir ay, bir yıl veya daha uzun süreli olabiliyor. AVM sayısının artması ve son iki yılda sektörün çok hızlı büyümesi, stand ve kioskları da etkiliyor. Bu mekanlara artık hemen her AVM'de rastlamak mümkün.
ticaret bu, risktir alinan.tuttumu bi kere cok para var cookkkk.bizimde var londrada iyi biliriz.ama detaylara girip bakarken sasirdim ilk once bu yerler nerede diye, pek turkce isim yokta.20 ulke gordum ancak bizim gibilerde boyle isimler,yani londrada bi tane topkapi center, istanbul mall, kordon market yok,o zaman millet olarak sikayet etmicez dimi yani
YIGIT CETIN
05.01.2009 17:12:03
FIYATLAR INANILMAZ YUKSEK... BU FIYATA YER TUTAN AMME HIZMETI YAPAR, 1-2 KISIYE IS VERMIS OLUR, AVM YE PARA KAZANDIRIR, KENDI DE CALISANI KADAR PARA ANCAK PARA KAZANIR . YAKINDA BU BUYUK AVM LER BOS DEPOLAR OLARAK KALACAK. AVM SAHIPLERININ ACGOZLULUGU KIRACILARI BATIRACAK, KENDILERIDE BOS AVM LERDE TOP OYNARLAR ARTIK..
ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.