kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
22 Aralık 2008, Pazartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Krizi güzelleşerek geçiren kadın evde satışı patlattı

PINAR ÇELİK
22.12.2008
Para harcamamak için evden dışarı çıkmayan kadınlar, doğrudan satış sektörünü büyüttü. Kadınlar güzel görünmek için en çok ruj ve cilt ürünü aldı..
Farklı sektörlerdeki iş çıkarmalar ve daralan piyasa ile harcama yapmaktan çekinen kadınlar hem cinslerinin de kazanç kapısı oldu. Kendini daha iyi hissetmek adına arkadaşlarının ya da akrabalarının evlerine misafir olup tanıtımını yaptıkları ürünleri uygun fiyata almayı tercih eden kadınlar doğrudan satış sektörünü de büyüttü. Oriflame Türkiye Genel Müdürü Johan Larsson, özellikle sıkıntılı dönemlerde doğrudan satış firmalarının avantaj sağladığını söyledi. "İşini kaybedenlerin ekstra gelire ihtiyaçları olacak" diyen Larsson, bu noktada doğrudan satışın iyi bir kazanç modeli olduğunu ifade ediyor.

TÜRKİYE'DE 550 BİN KİŞİ ÇALIŞIYOR
Doğrudan satış sektörünün perakende sektörüne kıyasla son dört yılda iki kat daha hızlı büyüdüğünü belirten Avon Türkiye Genel Müdürü Ron Griffiths, Türkiye'de bu alanda çalışan 550 bin kişi olduğunu söyledi. Kriz dönemlerinde dışarıya alışverişe çıkmanın bile belirli bir maliyet gerektirdiğini kaydeden Griffiths, "Zorlu dönemlerde birçok kadın kendine daha fazla özen gösteriyor. Türkiye'de de kadınlar kriz dönemlerinde daha fazla kozmetik ürünü kullanıyor" dedi. Amway Türkiye Pazarlama Müdürü Tijen Doğan, iyi görünmenin kişisel motivasyıonu artırdığını o yüzden de insanların bu alana para yatırmaktan çekinmediğini belirtti.

SATIŞLARDA YÜZDE 20'LİK ARTIŞ
Doğrudan satış firmalarına dışında mağazadan satış yapan kozmetik firmaları da satışlarından memnun. Pastel, Snob ve Dolce markalarının Türkiye distribütörü Pinkar Kozmetik'in Yönetim Kurulu Üyesi İzzet Pinto, 2007'ye göre satışlarında yüzde 15 oranında artış yakaladıkarını, 2009'da da aynı oranda artış hedeflediklerini belirterek, "Kozmetik artık lüks tüketim olarak algılanmıyor" dedi. La Mer, Bobbi Brown ve Jo Malone marka müdürü Ebru Karaçam ise 2008'de geçen yıla göre satışlarında yüzde 20'lik bir artış olduğunu, sadece çalışanların değil ev hanımlarının da kozmetik tüketimini artırdığını söyledi.