kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
26 Kasım 2008, Çarşamba
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Kamu personeline sendikacılık eğitimi

Giriş Saati : 26.11.2008 10:15
Güncelleme : 26.11.2008 17:17
Yeni Haber
Kamu kurumları, personeline, görevlerinin yürütülmesinde adalet, dürüstlük, saydamlık, tarafsızlık ve güvenilirlik ilkelerine uyumlarının sağlanması ve niteliğinin yükseltilmesi amacıyla mesleki etik ilkeleri, yolsuzlukla mücadele, sendikacılık, halkla ilişkiler, davranış kuralları ile iletişim konularında eğitim verecek.

Devlet Bakanlığı Devlet Personel Başkanlığının ''Kamu Personeli Uygulama Genelgesi'' Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlandı.

Genelgeye göre, Kurumlar tarafından, personelin, görevlerinin yürütülmesinde adalet, dürüstlük, saydamlık, tarafsızlık ve güvenilirlik ilkelerine uyumlarının sağlanması ve niteliğinin yükseltilmesi amacıyla ''Mesleki Etik İlkeleri ve Yolsuzlukla Mücadele'', kamu görevlilerinin sahip olduğu hak ve özgürlükler konusundaki bilinç seviyelerinin yükseltilmesi amacıyla ''Kamu Görevlileri Sendikacılığı'', doğrudan halkla iletişim içerisinde bulunanlara, vatandaş odaklı çalışma yürütülerek memnuniyetin sağlanması amacıyla da '' Halkla İlişkiler ve Davranış Kuralları'' ve ''İletişim'' konularında eğitim verilmesinin sağlanması gerekli görüldü.

Genelgede, kamu kurum ve kuruluşlarınca benimsenen misyon, vizyon, stratejik amaç ve hedefler çerçevesinde, uhdelerinde bulunan görevlerin, verimlilik, etkinlik ve tutumluluk ilkelerine göre yürütülebilmesi ve bilgi ve teknolojideki değişim ve gelişime paralel değişen ve gelişen ihtiyaçların karşılanabilmesi için kamu personelinin niteliğinin artırılmasının şart olduğu belirtildi.

Bu bakımdan kurum ve kuruluşların, konuyla ilgili mevzuat çerçevesinde, personelinin hizmet içinde eğitilmesi ve geliştirilmesi çalışmalarına yoğunluk kazandırmaları gerektiği ifade edilen genelgede, personelin eğitiminin stratejik bir plan dahilinde yürütülmesi amacıyla gerekli çalışmaların yapılması ve yurt içinde ya da yurt dışında yaptırılacak eğitimlerin bu plan dahilinde gerçekleştirilmesinin önemli görüldüğü bildirildi.

Genelgede şöyle denildi:
''Kurum ve kuruluşların, hizmet içi eğitime ayrılan kaynaktan kurumsal amaç ve hedefler doğrultusunda beklenen yararın elde edilebilmesi için, aşağıda belirtilen hususlarda gereken gayreti göstermeleri gerekmektedir.
Bu bakımdan kurumların, hizmet içi eğitim yönetmelikleri ile diğer ilgili mevzuat gereği her yıl hazırlamakla yükümlü bulundukları hizmet içi eğitim planlarını, stratejik planlarında yer alan amaç ve hedefleri dikkate alarak hazırlamaları ve bu planlarda yer alacak eğitim konularını, personelin yürütmekle yükümlü bulunduğu görevlerin kapsamına göre tespit etmeleri,

Kurumların hazırladıkları hizmet içi eğitim planlarını kendilerine ait web sitelerinde yayımlamaları ve eğitim planları gereğince düzenlenen eğitim programlarının diğer kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan personelin görev alanıyla ilgili olması halinde, eğitim programlarından istifade etmek isteyen kurumların Devlet Personel Başkanlığına başvurmaları ile Başkanlığın koordinasyonunda, eğitim programını gerçekleştiren kurumların, kapasitenin uygun olması kaydıyla, başvuruda bulunan kurumların personelinin de eğitimlerden yararlandırılması hususunda gerekli katkıyı sağlamaları gerekli görüldü.''

HİZMET İÇİ EĞİTİM

Kurumlarca gerçekleştirilecek hizmet içi eğitim programları için kurumun bulunduğu hizmet kolunda faaliyette bulunan sendikalarla işbirliği yapılmasında hassasiyet gösterilmesinin gerekli görüldüğü de kaydedilen genelgede, şu bilgiler yer aldı:

-Kamu kurum ve kuruluşlarının, aday olarak atadıkları Devlet memurları için en kısa süre içerisinde ilgili mevzuatı çerçevesinde adaylık eğitimlerinin (Temel Eğitim, Hazırlayıcı Eğitim ve Staj) düzenlenmesinde gerekli hassasiyeti göstermeleri ile Temel Eğitim ve Hazırlayıcı Eğitim Programları kapsamında yapılacak olan eğitim faaliyetlerini günde en az beş saat olacak şekilde gerçekleştirecekler.

-Aday Devlet memurlarından, kullanmış oldukları hastalık izni, aylıksız izin ve mazeret izni sebebiyle adaylık süresi içinde adaylık eğitimlerine tabi tutulamayanların, eğitimleri bilahare tamamlatılmak suretiyle, asli memurluğa atanmaları hususunun eldeki belgeler çerçevesinde değerlendirilecek.

-Devlet memurlarının yetiştirilmek üzere yurt dışına gönderilmesine ilişkin yurt dışı kontenjan taleplerinin, ilgili Yönetmelikte belirtilen süre içinde gerekçeleri ile birlikte Devlet Personel Başkanlığına intikal ettirilmesi ile uluslararası kurum ve kuruluşlara gönderilecek Devlet memurlarına ilişkin kontenjan taleplerinin de aynı sürede bahsedilen Başkanlığa bildirilmesi gerekecek.

-Yetiştirilmek üzere yurt dışına gönderilen Devlet memurlarının yurt dışındaki eğitim programlarında edindikleri bilgi ve tecrübenin diğer personele aktarılmasına ilişkin etkinliklerin (kurs, sempozyum, seminer, bilgilendirme toplantıları vb.) gerçekleştirilmesine önem verilecek.

-Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmeliğin 10. maddesinde yer alan ortak konulara ilişkin ders notları ile aday Devlet memurlarının temel eğitim ders notlarının, Devlet Personel Başkanlığı Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğünden temin edilmesi ve söz konusu Genel Yönetmeliğe tabi personelin unvan değişikliği sınavlarına ilişkin bilgi notlarının ise sınavdan en az bir ay önce ilgililere verilecek.

-Devlet Personel Başkanlığınca web ortamında uygulamaları başlatılacak olan projelerin hayata geçirilebilmeleri ve sağlıklı yürütülebilmeleri amacıyla, her kamu kurum ve kuruluşunun, bu projelerin yürütülmesi için, asli görevi internet ortamında kurumuna ait verileri girecek ve güncelleyerek kurum personelini sisteme tanıtacak ve yetkilendirecek bir adet üst düzey yönetici Devlet Personel Başkanlığı Web Uygulamaları Yetkilisi olarak görevlendirilecek.

AA